۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۵۴۸۳۰
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

سکولاريزه کردن جريان عاشورا خطر بزرگي است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با بيان اينکه سکولاريزه کردن جريان عاشورا خطر بزرگي است و نمي توان از کنار کربلا و وقايع روز عاشورا فقط با نگاه عاطفي عبور کرد، گفت: قيام امام حسين(ع) براي احياي دين، احياي امر به معروف و نهي از منکر و براي احياي دين جدش نبي مکرم اسلام است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان،  حجت الاسلام  سيد محمد موسوي عصر امروز در مراسم عزداري امام حسين(ع) در جمع عزادران اين شهرستان گفت: جرياني که در گذشته و به ويژه امروز مي خواهد  قضيه عاشورا را سکولار کند و بگويد روضه بخوانيد و گريه کنيد اما کاري به پيوند عاشورا با سياست امروز نداشته باشيد اين يعني مروج حذف و يا بي اعتنايي و به حاشيه راندن نقش دين در گرايشهاي مختلف حيات انساني.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل خاطرنشان کرد: اگر امام حسين(ع) در شب عاشورا به حضرت زينب(س) مي فرمايد، همه مي روند و فقط خدا مي ماند، نشان دهنده توجه به معاد است.

وي با اشاره به اينكه، سيد الشهدا اگر صبح عاشورا مي فرمايد، خدايا با نام تو شروع مي کنم اين امر بيانگر پيوند اعتقادي است، گفت: امام حسين(ع) کانال خداشناسي، معاد، نبوت و امامت و سراسر واقعه کربلا نيز ايثار، شجاعت، شهادت و صداقت است.

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: نمي توان از عاشورا و امام حسين(ع) و تاريخ نقل کنيم اما از جنايت هاي استکبار جهاني، ظالمان سعودي در يمن و عراق و سوريه نگوييم، چرا كه جبهه کفر و ايمان دو جبهه تاريخي هستند که در عاشورا اين تفکيک به شكلي خودنمايي مي کند.

وي با بیان این که فرهنگ عاشورا بزرگ ترین پیام ها را می تواند برای نسل جدید و نسلهاي آينده داشته باشد، گفت: شرایطی که ما اکنون در آن قرار داريم شرایط تقابل جدی ميان جریان جبهه حق با جبهه باطل است و اين شرايطي است كه از صدر اسلام وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام موسوی تصريح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس سبک بالان عاشق شهادت و در پيشگاه عظمت حق سر به سجود فرود مي آوردند، از اين رو همت بلند آنان بود که جمهوري اسلامي ايران پايدار و انقلاب ما در اوج قله عزت و شرافت مشعل دار نسلهاي تشنه شد و پس از سالها از شهادت شان قطرات خون شان سيلابي عظيم برپا کرده است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل تاکيد کرد: امروز مدافعان حرم اين تشنگان شهادت و سبک بالان عاشق، مستکبران عالم را به وحشت انداخته و خواب را از آنها سلب كرده اند./203/1307/ب1

ارسال نظرات