۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۸۸۲
استاد حوزه جامع الزهرا قم:

امروز در یمن کربلای دیگری است

استاد حوزه جامع الزهرا(س) قم گفت: حضرت علی اصغر(ع) تجلی رذایل طرف مقابل بود، آن ها با امام حسین(ع ) ستیز داشتند ولی حتی به طفل شیرخواره رحم نکردند و امروز نیز در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق یزیدیان زمان خون شیرخوارگان را می ریزند، امروز هم در یمن کربلای دیگری است.
فاطمه سادات دریاباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، فاطمه سادات دریاباری، استاد حوزه جامع الزهرا(س) قم عصر امروز در نشست بصیرت عاشورایی در حوزه علمیه الزهرا(س) گناوه، گفت: اگر بخواهیم در کنار امام حسین(ع) باشیم باید معیت ایجاد شود و برای ایجاد این معیت باید معرفت باشد؛ یعنی خدا و بعد اولیا خدا را بشناسیم.

وی اضافه کرد: معرفت ائمه به دانستن و شناختن اطلاعات شناسنامه ای آن ها نیست، بلکه آن معرفتی مدنظر است که همراه با شناخت ولایت تکوینی و شرعی آن ها باشد؛ بدانیم که هیچگاه زمین خالی از ولایت نمی شود؛ حلال آن ها را حلال و حرام آن ها را حرام بدانیم.

استاد حوزه جامع الزهرا(س) قم اظهار داشت: برپایی عاشورا و حرکت امام حسین(ع) علیه یزید بر سر مسأله مشروعیت دینی نبوده است؛ امام حسین(ع) در مقابل مردمی بود که اهل نماز و روزه بودند و امام حسین(ع) می خواست این را تبیین کند که خداوند حاکمیتی را می پذیرد که در کنار مشروعیت سیاسی وجود داشته باشد.

دریاباری پیرامون ادامه داد: امام حسین(ع) این پیام را رساند که حاکمیت باید در اختیار کسی قرار بگیرد که خدا آن را مشروع بداند و اگر مردم تحت حاکمیت غیر از خدا قرار بگیرد، به کمال و سعادت نخواهند رسید.

وی تصریح کرد: مردم فکر می کنند که عاشورا تنها جنبه تاریخی دارد ولی آن ها نمی دانند که عاشورا آمده است تا این را تبیین کند که خداوند نه تنها برای دین، بلکه برای حکومت مردم نیز برنامه دارد.

استاد حوزه جامع الزهرا(س) قم بیان کرد: امروزه مشکل جامعه ما این است که افرادی آمده اند و می گویند که دین چه ربطی به سیاست دارد، می خواهند سیاست را از دین جدا کنند؛ خداوند همانطور که برای بشر دین آورده است، برنامه حکومتی نیز قرار داده است.

دریاباری افزود: عاشورا آمد که این سؤال را پاسخ بدهد و بگوید که دین از سیاست جدا نیست و جامعه ای که از نظر قرآنی ایده آل است که حاکمان آن ها الهی باشد؛ خداوند به این طریق دست بشریت را در دست ائمه معصومین قرار داده است که ما را به سعادت، یعنی به خداوند برساند.

وی درباره اینکه چه ضرورتی دارد که حاکمان دینی ما معصوم باشند، عنوان کرد: علم معصوم خطاپذیر نیست و بر خلاف علم بشری سرتاسر نور و هدایت است، علاوه بر آن خود آن ها نیز دچار خطا و اشتباه نمی شوند.

استاد حوزه جامع الزهرا(س) قم کسانی را که حرکت امام حسین(ع) را اشتباه می دانند، انسان های بی بصیرت دانست و تصریح کرد: حرکت امام حسین(ع) نظامی نبود، چرا که در هیچ جنگی به یاد نداریم پیامبر(ص ) و امام علی(ع) خانواده و زن و بچه خود را به جنگ برده باشد، در واقع این جنگ فضیلت ها با رذیلت ها بود و عاشورا این را می خواست جلوه بدهد.

دریاباری خاطرنشان کرد: علی اصغر(ع) تجلی رذایل طرف مقابل بود، آن ها با امام حسین(ع) ستیز داشتند ولی حتی به طفل شیرخواره رحم نکردند و امروزه نیز در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق یزیدیان زمان خون شیرخوارگان را می ریزند، امروز هم در یمن کربلای دیگری است.

وی اظهار کرد: تنها کشوری که در منطقه در امنیت کامل به سر می برد، ایران است که این امنیت به برکت ولایت است، سید حسن نصرالله می گوید اگر ما در جنگ پیروز شدیم چون پیام و رهنمود آن را از رهبر شما گرفتیم.

استاد حوزه جامع الزهرا(س) قم خاطرنشان کرد: امروزه اگر رهبر معظم انقلاب مذاکره با آمریکا را نمی پذیرد و می گوید که بدون مذاکره روز به روز پیشرفت خواهیم کرد و از هیچ قدرتی نمی ترسد؛ این استحکام و قدرت در عقیده غیر از این نمی تواند باشد که ایشان به معصوم وصل هستند./846/203/ب2

ارسال نظرات