۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۵۴۹۴۳
حجت الاسلام اکبری:

شعار من انقلابی‌ام تداوم شعار حضرت عباس

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه زمانی که شمر می‌خواست با امان نامه ابن زیاد حضرت عباس(ع) را فریب دهد، حضرت عباس در پاسخ او فرمودند که « انی احامی ابداً عن دینی» یعنی من تا ابد دست از حمایت دینم بر نمی دارم،گفت: شعار من انقلابی‌ام ادامه دهنده شعار حضرت عباس برای حمایت همیشگی از دین خدا است.
حضرت عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام محمود اکبری، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه تاسوعا، نهمین روز محرم بوده و در این روز حلقه محاصره بر امام حسین(ع) تنگ تر می‌شود؛ اما امام حسین(ع) برای اینکه بتواند یک شب بیشتر به درگاه خدا بندگی کرده و طلب استغفار کنند از دشمن یک شب مهلت می گیرند، گفت: استغفار و عبادت خداوند از ارزش‌هایی است که امام حسین(ع) آنها را بسیار دوست داشت و برای اینکه بتواند به این ارزش‌ها عمل کند یک شب از دشمن مهلت گرفت بنابراین این ارزش‌ها باید جز برنامه همیشگی زندگی ما باشند.

وی با تأکید بر این روز تاسوعا روز حضرت عباس(ع) گفت: حضرت عباس(ع) تنها امام زاده ای است که دارای زیارت نامه توصیه شده از دو امام معصوم بوده و همچنین خواندن دو رکعت نماز در هنگام زیارت ایشان از اعمالی است که توسط امامان معصوم توصیه شده است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت عباس(ع) علمدار و پرچمدار اصحاب امام حسین(ع) هستند، تصریح کرد: به همین علت برافراشتن پرچم هایی که بر آن شعارهای عاشورا نوشته شده باشد در مراسم عزای امام حسین(ع) مستحب است.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: یکی دیگر از صفت‌های حضرت عباس(ع) صفت سقایت است و حضرت عباس(ع) به سقای طفلان مشهور هستند به همین علت ما در تمام زندگی به تبعیت از ایشان باید یاری گر مظلومان و ستمدیدگان باشیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که شمر می‌خواست با امان نامه ابن زیاد حضرت عباس(ع) را فریب دهد، حضرت عباس در پاسخ او فرمودند که « انی احامی ابداً عن دینی» یعنی من تا ابد دست از حمایت دینم بر نمی دارم،گفت: شعار من انقلابی‌ام ادامه دهنده شعار حضرت عباس برای حمایت همیشگی از دین خدا است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: برنامه همیشگی زندگی ما به تبعیت از حضرت عباس(ع) باید حمایت از دین خدا باشد و تا جایی که می‌توانیم باید دین خدا را یاری کینم زیرا در این صورت که خواهیم توانست حق بندگی خود را به درگاه حضرت حق ادا کنیم./۹۶۸/پ202/س

ارسال نظرات