۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۵۴۹۶۸
حجت الاسلام ضیایی:

مسؤولان در دفاع از انقلاب و ولایت حضرت عباس را الگو قرار دهند

استاد حوزه علمیه با اشاره به طرح پرسش اینکه آیا دولتمردانی که در مراسم تاسوعا شرکت می کنند از عباس الگوبرداری دارند؟ گفت: آیا حضرت عباس مذاکره کرد؟ آیا عباس دین فروشی کرد؟ آیا اباالفضل وطن مسلمین را با دشمن معامله کرد؟ حضرت عباس تا آخرین نفس و تا پای شهادت از اصول دین و ارزش های اسلام دست نکشید.
ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی استاد حوزه علمیه صبح امروز همزمان با تاسوعای حسینی در حسینیه امام جعفر صادق(ع) به موضوع همنشینی با ابرار پرداخت.

حجت الاسلام ضیایی همنشینی با ابرار را یک درس برای بشریت توصیف کرد و گفت: از حضرت عباس درس های متعددی می گیریم که همنشینی با ابرار یکی از آن هاست، در قرآن آمده «ان الابرار لفی نعیم» اینکه امام صادق(ع) می فرماید به خدا قسم ما معصومین ابرار هستیم که خدا بهشت را به خاطر ما آفریده است دلالت بر همین آیه است.

وی ادامه داد: من و شما باید از حضرت عباس این درس را بگیریم. در روایات است که همنشینی با چهارده معصوم عقل فعال کاربردی انسان را زیاد می کند.

این استاد حوزه بصیرت، شعور بجا، اطاعت و تبعیت از اهل بیت(ع) و ایمان به خدا و رسولش را از نشانه های عقل فعال کاربردی دانست و خاطرنشان کرد: بهترین عقل فعال کاربردی مجالست با ابرار است، روز تاسوعا از قمر بنی هاشم همنشینی با ابرار را بیاموزیم.

وی همنشینی انسان با شرور و افراد سبک مغز را سوء ظن پیدا کردن نسبت به خوبان جامعه قلمداد کرد و بیان داشت: برخی همنشینان انسان های بد هستند و نسبت به خوبان شبهه پیدا می کنند، اینان اهل باطل و جزو یزیدیان زمان هستند، احیاگران شعائر حسینی خوبان جامعه هستند، به جای شرکت در این مجالس اشکالات بی مورد می گیرد، این قدر پس فطرت هستند که می گوید چادر سیاه زدن در عزاداری اسراف است.

حجت الاسلام ضیایی ابراز کرد: برخی شرابخواری، دزدی، فساد و روابط نامشروع خود را گناه نمی دانند اما به این مسائل اعتراض می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذمت مذاکره با دشمن، افزود: اگر شرق و غرب به شما لبخند موذیانه زد، خاطرخواه شما نیست، فریب لبخندهای تصنعی آنان را نخورید که به قول رهبری روکش و دستکش مخملی به دست کردند تا شما را فریب دهند.

این استاد حوزه با انتقاد به دولت، خاطرنشان کرد: سه سال از این دولت گذشته و مشغول برجام و پسابرجام و FATF هستند،FATF  از کاپیتولاسیون بدتر و صد برابر خطرناک تر از آن است. FATF یعنی دولت قرار گذاشته کاری نکند مگر اینکه هیأت حاکمه آمریکا تصمیم بگیرد بسیج مستضعفین، وزارت دفاع، سپاه پاسداران، فناوری، اصول بنیادین و علوم پایه نباشند.

وی با اشاره به طرح پرسش اینکه آیا دولتمردانی که در مراسم تاسوعا شرکت می کنند از عباس الگوبرداری دارند، ابراز کرد: آیا حضرت عباس(ع) مذاکره کرد؟ آیا عباس دین فروشی کرد؟ آیا اباالفضل وطن مسلمین را با دشمن معامله کرد؟ حضرت عباس تا آخرین نفس و تا پای شهادت از اصول دین و ارزش های اسلام دست نکشید.

حجت الاسلام ضیایی پیروی از امام حق مبین را ویژگی ابرار و خوبان توصیف کرد و افزود: حضرت عباس(ع) از امام حاضر خود یعنی امام حسین(ع) تبعیت کرد، اکنون امام حاضر ما ولی فقیه عادل است که واسطه فیض معصوم می باشد.

وی در پایان دشمن شناسی را یادآوری کرد و گفت: فریب تبلیغات مسموم شیطان صفتان را نخوریم، از ولی فقیه صالح الگو بگیریم و در راه اطاعت امام حسین(ع) در عصر غیبت برای امام زمان(عج) از جان و دلمان بگذریم و چنانچه دست راست و چپمان را قطع کردند دست از ولایت حقه برنداریم./820/203/ب2

ارسال نظرات