۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۵۵۲۳۶

کتاب «آراء دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن» به زبان روسی ترجمه شد

کتاب آراء دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد اول) از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انستیتو شرق‌شناسی مسکو در روسیه ترجمه و منتشر شد.
کتاب «آراء دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن»

به گزارش  خبرگزاری به نقل از انتشارات سمت، کتاب آراء دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد اول) که با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) تدوین و به چاپ رسیده ، از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انستیتو شرق‌شناسی مسکو در روسیه ترجمه و منتشر شده است.

مجموعه پنج جلدي آراء تربيتي دانشمندان مسلمان مسير تاريخي انديشه‌هاي تربيتي حدود سي متفكر و مربي اسلامي را در دوره اول يعني از آغاز شكل‌گيري انديشه‌ اسلامي تا قبل از تماس با تحولات علمي و فني غرب ترسيم مي‌نمايد و چگونگي تأثير آراء فلسفي را بر ديدگاههاي خاص تربيتي در انديشه هر متفكّر نمايان می‌سازد. اين مجموعه به روش توصيفي آراء و اندیشه‌های برخي از متفكران برجسته را گزارش مي‌دهد.

آراء دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن، جلد اول این مجموعه پنج جلدی است که به آراء و اندیشه‌‌‌‌‌های متفكرانی چون جاخط، ابن سحنون، فارابي، قابسي، اخوان الصفا و ابن‌سينا می‌پردازد.

انتشار این کتاب در ادامه کتابهایی است که پیش از این بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انستیتو شرق‌شناسی مسکو در حوزه علوم اسلامی به زبان روسی منتشر کرده‌اند./998/د102/ق

ارسال نظرات