۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۵۵۳۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت ورود یاد خدا در خانواده و سبک زندگی

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه باقرالعلوم(ع) بر لزوم ورود یاد خدا در خانواده و سبک زندگی تأکید کرد و گفت: اکثر انسانها وقتی که به تنگنا می رسند به فکر خدا و امدادهای غیبی می افتند، خدا به خانواده هایی که یاد خدا و قرآن و نماز در آنها وجود دارد برکت می دهد.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمود نم نبات، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه باقرالعلوم(ع) ‏اصفهان، امشب در  مراسم عزاداری دهه دوم محرم که در مسجد امام حسین(ع) اصفهان برگزار شد، گفت: ایران در جنگ تحمیلی به خدا پناه برد، اما رژیم بعثی عراق به آمریکا و شوروی اتکا کرده بود و شکست خورد، دست خدا سبب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد، از تاریخ عبرت بگیریم و در همه امور زندگی خود به خداوند اتکا کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: وقتی که برادران یوسف(ع) می خواستند او را درون چاه بیندازند دیدند یوسف می خندد، پرسیدند چرا میخندی الان وقت گریه است، جواب داد تاکنون تصور می کردم که 11 برادر دارم که پشتیبان من در برابر دشمنان هستند، اما الان فهمیدم که اشتباه کرده ام، اگر انسان به غیر خدا تکیه کند شکست می خورد و ذلیل می شود، اینها افسانه نیست و صریح تاریخ است.

وی افزود: خداوند سبب ساز است، اگر به خدا تکیه کنیم و یا الله را بگوییم خداوند اسباب امور را فراهم می کند، اکثر انسانها وقتی که به تنگنا می رسند و مشکلات از هر سو آنها را احاطه می کند، به فکر خدا و امدادهای غیبی می افتند، باید همواره به خدا تکیه کنیم و در همه حال کارمان را به خداوند بسپاریم.

حجت الاسلام نم نبات اظهار داشت: رزمندگان ما در جبهه ها خدا را با چشم دل دیدند، یکی از رزمندگان می گفت وقتی همه اسلحه و مهمات ما تمام شد، ضجه زدیم و خدا و امام زمان را با خلوص نیت صدا کردیم، آن وقت گشایش بزرگی پیدا شد و محاصره شکسته شد، برای رفتن به درگاه خانه خداوند باید با حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) برویم چرا که آنها آبرو در نزد خداوند دارند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: الان باید تکیه بر خداوند را در خانه و خانواده و سبک زندگی خود وارد کنیم، با مشکلات اقتصادی امروز هنوز خانواده هایی هستند که با درآمدهای بسیار پایین آبرومندانه زندگی می کنند و خودشان را اداره می کنند، اما بدانید که این تنها در سایه یاد خدا در خانه و برکتی حاصل می شود که خداوند به واسطه یاد خودش به اهل خانه روا می دارد.

وی اظهار داشت: باید اهل خانه و همسران و فرزندان قناعت را پیشه خود سازند، اگر قناعت باشد و تبذیر نباشد و رزق حلال به خانه آورده شود، خداوند هم به اهل خانه رحم می کند و برکت می دهد و مهر و محبت هم در این خانواده ها بیشتر است، اگر خدا محور زندگی ما بود، آن وقت نفسانیت کنار می رود، بسیاری از دعواهای زناشویی و خانوادگی در خانه هایی که یاد خدا در آنهاست وجود ندارد.

حجت الاسلام نم نبات بیان داشت: اگر در خانه ها قرآن مهجور نباشد، صدای اذان و نماز در آن خانه شنیده شود، احکام دینی بیان و به آنها عمل شود، خداوند هم اسباب مادی زندگی را فراهم می کند و آسایش به همراه آرامش در آن خانواده ها به وجود می آید، در مقابل خانواده هایی هم هستند که زن و مرد از صبح تا شام کار می کنند، اما باز هم در تأمین مایحتاج اولیه خود در می مانند.

استاد حوزه علمیه ‏تصریح کرد: اگر در امورات روزمره خود به فلان شخص و به فلان کار و درآمد و یا فلان تخصص خود دلخوش شدیم و یاد خدا از دل ما بیرون شد و به اسباب زندگی به چشم مسبب نگاه کردیم، خدا هم ما را رها می کند و رزق ما را بر عهده خودمان می گذارد، آن وقت است که هر چقدر بدویم باز هم در می مانیم و حقوقها کفایت ما را نمی کند و از طرف دیگر هم درگیر مشکلات اعتقادی و معنوی و کمبود محبت و صمیمیت در خانواده می شویم./869/201ب2

ارسال نظرات