۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۵۵۶۱۸
استادحوزه علمیه:

در لحظه شهادت ذره ای تلاطم در قلب اباعبدالله ایجاد نشد

حجت الاسلام کلباسی قبور ائمه اطهار(ع) و قبرستانها را مکانهایی دانست که در آنجا ملک به ملکوت بسیار نزدیک است و گفت: در اثر نفخ صور اول ترس عجیبی همه را می گیرد، اما یک دسته از کسانی که در امنیت کامل به سر می برند، ائمه معصومین(ع) هستند چرا که اتصال به الله دارند، حضرت اباعبدالله(ع) در گودال قتلگاه ذره ای تلاطم در قلبش ایجاد نشد.
امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی کلباسی، استاد حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در تکیه عزاداری مرحوم مشک فروش ‏اصفهان، گفت: بر خلاف تصور عموم که خیال می کنند حیات بعد از مرگ انسان مبهم است، باید بگوییم اتقاقاً خیلی هم دقیق است و آیات و روایات خوبی در این زمینه داریم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: راه معرفت دین بسیار وسیع و هموار است، اما برای رفتن نیاز به طهارت داریم، 2 مکان بر روی کره زمین هستند که ملکوت به ملک بسیار نزدیک است و بنابراین کسانی که در این مکانها حضور می یابند به راحتی حجاب از پیش چشمانشان کنار می رود، بسیاری از مکاشفات و دیدارها با امام زمان(عج) در حرم اهل بیت(ع) اتفاق افتاده است.

وی افزود: یکی از مکانهایی که ملکوت به ملک نزدیک است، قبور مطهر ائمه معصومین(ع) و دیگری هم قبرستان است، در قبرستان چون ارواح طیبه مؤمنان و مؤمنات در رفت و آمد هستند، بنابراین شرایط بهتری نسبت به مکانهای عادی فراهم است، مرحوم آیت الله قاضی استاد مرحوم آیت الله بهجت(ره) همیشه بعد از درس خود به قبرستان وادی السلام نجف می رفت و از فضای معنوی آنجا استفاده می کرد.

سعی کنید زیاد به قبرستان تخت فولاد بروید/ حدود 50 نبی خدا در تخت فولاد مدفونند

حجت الاسلام کلباسی اظهار داشت: رفتن به قبرستان حجابها را می زداید، اصفهانیها سعی کنید زیاد به قبرستان مقدس تخت فولاد بروید، آیت الله ناصری و آیت الله سید اسماعیل هاشمی(ره) گفته اند که حدود 50 نبی خدا در تخت فولاد مدفون هستند، عموم مردم فکر می کنند تنها قبر یوشع نبی در آنجا قرار دارد، فرزندان خود را هم به تخت فولاد ببرید تا از همین الان بدانند که حساب و کتابی در کار است و بعد از دنیا مسیر قیامت را باید بروند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه 87 از سوره مبارکه نمل، ابراز داشت: در اثر نفخ صور اول ولوله و ترس عجیبی همه را فرا می گیرد و اضافات از انسان برداشته می شود، تنها یک عده ای نمی ترسند و در امنیت کامل به سر می برند، دسته اول از اینها ذوات مقدسه محمد و آل محمد و معصومین(ع) هستند.

وی اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) چون کاملاً به الله متصل هستند، هم در دنیا و هم در آخرت در امنیت کامل به سر می برند و لحظه ای هم اضطراب و نگرانی به دل آنها راه ندارد، حتی حضرت اباعبدالله(ع) در گودال قتلگاه هم در امنیت و آرامش روحی کامل قرار داشتند و ذره ای تلاطم در قلب ایشان ایجاد نشد./202/869/ب1

ارسال نظرات