۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۵۶۰۶۵
مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین خبر داد؛

حضور 1000 روحانی از ایران برای پوشش جریان‌های فرهنگی اربعین

مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین با بیان اینکه در عراق موکب‌هایی برای استفاده کودکان و نوجوانان است، گفت: در امسال بیش از یک هزار مبلغ و روحانی جریان‌های فرهنگی اربعین را به صورت همه جانبه پوشش می‌دهند و سخنرانانی برای بحث‌های فرهنگی در پیاده‌روی اربعین حسینی دعوت شده‌اند.
ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از واگذاری برنامه‌های ستاد اربعین به وزارت کشور، 14 کمیته برای برنامه ریزی و پیگیری امور در این وزارت‌خانه تشکیل شد.

وی به اجرای «طرح یاوران معنوی» اشاره کرد و افزود: این طرح برای آموزش زائران و اطلاع‌‌رسانی فرهنگی به زائران اربعین حسینی در کشور اجرا می‌‌شود در همین راستا طلاب و مبلغان دینی از مبدأ با زائران پیاده اربعین حسینی همراه می‌شوند.

مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح حدود 50 هزار روحانی آموزش داده شده‌اند، افزود: زائران اربعین برای ورود به کربلا باید در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کردند. 

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی تصریح کرد: برای اربعین حسینی محتوایی از بسته‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف مانند احکام، باید و نبایدهای سفر، ره پویه سفر، آداب و اخلاق تولید شده است و در اختیار خیران و واقفان فرهنگی گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید شور حسینی در محرم و اربعین حسینی به شعور حسینی تبدیل شود، ادامه داد: موکب‌های مستقر در عراق در چند نوع خدماتی و فرهنگی هستند و مکان‌هایی را نیز برای استقرار راویان اربعین در موکب‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است، باید موکب‌های خدماتی که وجود دارد دارای پیوست فرهنگی شوند.

مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: باید فضای پیاده‌روی زائران به فضاهای تفکری و محتوایی برگردانیم و در مسیرهای پیاده‌روی احکام گفته شود.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با بیان اینکه در عراق موکب‌هایی برای استفاده کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: در امسال بیش از یک هزار مبلغ و روحانی جریان‌های فرهنگی اربعین را به صورت همه جانبه پوشش می‌دهند و سخنرانانی برای بحث‌های فرهنگی در پیاده‌روی اربعین حسینی دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم بانوان، خردسالان، سالخورده‌ها و افراد بیمار در پیاده‌روی اربعین حضور نداشته باشند چرا که مخاطرات و چالش‌هایی برای این افراد در اربعین وجود دارد بنابراین بهتر است در اربعین حسینی حضور پیدا نکنند./202/880/ب1

ارسال نظرات