۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۵۷۶۰۸
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم خبر داد؛

اجرای طرح مددکاری اسلامی برای نخستین بار در کشور

میرشکار از اجرای طرح «مددکاری اسلامی» جهت انجام امور فرهنگی و اجتماعی مددجویان استان قم خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور و با همکاری مؤسسه فرهنگی سفیران انقلاب برگزار می شود.
اکبر میرشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی و هنری سفیران انقلاب با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در بین 675 خانواده تحت پوشش این کمیته طرحی را با عنوان «مددکاری اسلامی» جهت انجام امور فرهنگی و اجتماعی به زودی اجرا خواهد کرد.

اکبر میرشکار در مراسم افتتاحیه این طرح که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های کمیته امداد امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به طرح مددکاری اسلامی اظهار داشت: کمیته امداد رسالت خود را رسیدگی به امور معیشتی، فرهنگی و اجتماعی نیازمندان می داند و از سه سال گذشته طرح مددکاری به عنوان مأموریت جدید در دستور کار قرار داده است.

همیاری مؤسسه سفیران انقلاب با کمیته امداد قم

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ادامه داد: این طرح به دلیل کمبود منابع انسانی و مالی به شکل درست و هدفمند تا کنون در کشور انجام نگرفته است؛ اما امسال در مجموعه استان قم به دلیل ظرفیت ها و امکانات موجود با مؤسسه سفیران انقلاب است طرح موضوع کردیم تا از ظرفیت طلبه های خواهر و برادر که سواد و انگیزه لازم را دارند استفاده کنیم و بتوانیم این طرح را به شکل خوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به حضور تعداد زیاد مددجویان استان قم ابراز داشت: در حال حاضر به ازاء هر خواهر و برادر طلبه که در این طرح حضور دارد بیش از پانصد خانوار وجود دارند که به صورت مستمر امکان رسیدگی نیست به همین دلیل طرح به صورت پایلوت برای هفتصد خانوار آغاز می شود و مبلغان در این طرح هرکدام با 15 خانواده ماهیانه دو مرتبه به صورت هدفمند دیدار کرده وسعی در حل مشکلات فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی آنها خواهند داشت.

میرشکار افزود: این طرح در یک پروسه زمانی کوتاه خانواده های مددجو را توانمند می کند و سعی می شود که در طول شش ماه مشکلات این خانواده در همه ابعاد برطرف شده و بتوانیم با راهنمایی های این دوستان برای مددجویان اشتغال ایجاد کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستد و وقتی از نظر دینی، اخلاقی و اجتماعی به حد کافی رسید او را رها می کنیم و جای او را برای افراد نیازمند دیگر خالی می کنیم.

این طرح انگیزه الهی می خواهد

وی با اشاره به حساسیت بالای این طرح عنوان کرد: از همه دوستان این طرح درخواست داریم با یک انگیزه الهی پا به این عرصه بگذارند؛ البته یقینا سختی هایی هم در راه است و خانواده ای هم هستند که به دلیل مشکلاتی که دارند روح شما را مکدر می کنند ولی باید با تحمل و صبر کار را ادامه دهید هرچند عده زیادی هم سریعا می پذیرند و با طرح همکاری می کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در پایان خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین به عنوان نمونه در کشور اجرا می شود و ما امیدواریم این طرح به مناطق دیگر کشور نیز منتقل شود؛ باید با برنامه کار را ادامه دهیم و خطاهای خودمان را در این فرایند به حداقل برسانیم چراکه نوع این کار با روح و روان افراد سرو کار دارد و مسؤولیت بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات