۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۵۸۰۶۹
حجت الاسلام ماندگاری:

انسان منتظر به بیت المال دست درازی نمی‌کند

حجت الاسلام ماندگاری گفت: انسان منتظر خود را مدیون خون شهدا می‌داند و اگر به پست و مقامی برسد به بیت المال دست درازی نمی‌کند، زیرا می‌داند که در قیامت باید نسبت به کردار خود پاسخگو باشد.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ماندگاری، استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز در برنامه عطر عاشقی که در آستان مقدس بی‌بی زبیده شهرری برگزار شد درباره علائم و قواعد ظهور به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شخص منتظر در امر انتظار به چند نکته باید توجه کند.

وی درباره اینکه انسان منتظر به امر ظهور ایمان دارد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: اگر از عمر عالم تنها یک روز باقی مانده باشد خداوند آن روز را به حدی طولانی می‌کند که امر فرج محقق شود؛ در اسلام و دیگر ادیان آسمانی به قطعی بودن امر ظهور اشاره شده است و انسان منتظر هرگز از تحقق این مهم نا امید نمی‌شود.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه تأخیر و تعجیل در امر ظهور امکان پذیر است، ابراز کرد: برخی از امور سبب تأخیر در ظهور می‌شوند یکی از این امور تکالیفی است که باید شخص منتظر انجام دهد تا امر ظهور محقق شود در غیر این صورت این مهم به تأخیر می‌افتد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در ظهور امام عصر(عج) علائم و قواعدی مطرح شده است، گفت: انسان منتظر نسبت به علائم ظهور تکلیفی ندارد و کسانی که به تکلیف خود در عصر غیبت واقف نیستند تنها به دنبال رصد نمودن علائم ظهور هستند.

وی افزود: گاهی دشمن با علائم سازی درصدد بی اعتماد کردن مردم از تحقق امر ظهور است به همین دلیل فرد منتظر قبل از آنکه به علائم ظهور بپردازد باید به قواعد آن اهمیت دهد.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه تصریح کرد: لیاقت فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی از اصلی‌ترین قواعد ظهور به شمار می‌روند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره قواعد ظهور، گفت: حفظ انسانیت از قواعد ظهور به شمار می‌رود، امام زمان برای حفظ انسانیت ظهور می‌کند و دیگر اینکه انسان منتظر باید بداند که مسلمان است و یک مسلمان هرگز با اعضا و جوارحش مرتکب گناه نمی‌شود.

وی افزود: از دیگر قواعد ظهور آن است که فرد منتظر بداند که او شیعه قرآن و عترت است و شیعه واقعی با همه وجود در همه امور عملی و رفتاری مرید امیرمؤمنان(ع) است.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه انسان منتظر هرگز در هیچ اموری سرگردان نمی‌ماند، اظهار داشت: انسان منتظر فردی بصیر است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: انسان منتظر خود را مدیون خون شهدا می‌داند و اگر به پست و مقامی برسد به بیت المال دست درازی نمی‌کند، زیرا می‌داند که در قیامت باید نسبت به کردار خود پاسخگو باشد.

این استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به اینکه قواعد ظهور در راستای تربیت انسان منتظر قرار دارد، خاطر نشان کرد: اگر قواعد ظهور از سوی انسان منتظر رعایت نشود تعجیل در امر ظهور محقق نخواهد شد./813/201/ب2

ارسال نظرات