۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۵۸۱۳۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت تسهیل زیارت حرم رضوی برای افراد بی‌بضاعت

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب، گفت: تسهیل زیارت حرم مطهر رضوی برای افراد بی‌بضاعت و اسکان مسافرانی که توان مالی مناسبی ندارند، ضرورت مهمی است که باید مورد توجه مسؤولان امر باشد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرعامل بنیاد زائرسرای امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و اعضای هیأت مدیره زائرسرای بزرگ امام رضا(ع) در بجنورد، با اشاره به اجرای طرح زائرسرای خراسان شمالی در جوار حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: احداث این زائرسرا از جمله اقدامات ماندگار و مؤثر در راستای تسهیل زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به‌ ویژه برای افراد کم‌بضاعت است.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، افزود: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در جوار حرم رضوی مبنی بر ایجاد مکانهایی برای اقامت چند روزه زائران و افراد کم‌بضاعت و محروم، احداث زائرسرا برای استانهای مختلف کشور در جوار حرم رضوی در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: تسهیل زیارت حرم مطهر رضوی برای افراد بی‌بضاعت و اسکان مسافرانی که توان مالی مناسبی ندارند، ضرورت مهمی است که باید مورد توجه مسؤولان امر باشد.

حجت‌الاسلام محمد خادمی، عضو هیأت مدیره زائرسرای بزرگ امام رضا(ع) هم در این دیدار با اشاره به اختصاص زمینی در نزدیکی حرم مطهر رضوی برای احداث زائرسرای خراسان شمالی، اظهار کرد: حدود 10 سال است که رهبر معظم انقلاب در سفرهای خود به مشهد مقدس بر موضوع ساخت زائرسرا در مشهد برای استانهای محروم تأکید فراوانی می‌کنند که اجرای این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، احداث زائرسرا در مشهد برای استانهای محروم کشور پس از تأکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: در این راستا پس از قرعه‌کشی یکی از بهترین زمین های مجاور حرم مطهر رضوی برای ساخت زائرسرا به استان خراسان شمالی تعلق گرفت و این موضوع عنایت امام رضا(ع) به مردم این استان است که با پیگیریهای مکرر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تحقق یافت.

وی از مسؤولان و مدیران و مردم استان خراسان شمالی خواست تا برای احداث زائرسرای استان در مشهد مقدس همکاری کنند تا این زائرسرا هر چه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: امیدواریم که با مساعدت مردم متدین خراسان شمالی و کمک مدیران استانی در کنار حمایت نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در آینده نزدیک شاهد افتتاح زائرسرای خراسان شمالی در مشهد و بهره‌مندی افراد کم‌بضاعت و محروم این استان از آن باشیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات