۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۹۱۷۵
حجت الاسلام ناطق نوری:

قدرت ایران را در انتخابات آمریکا می‌توان دید

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت:امروز قدرت ایران را در انتخابات آمریکا می‌توان دید، وقتی در مناظره بین دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از قدرت ایران در خاورمیانه، عراق، سوریه و افغانستان نام برده می‌شود نشان از هوش رهبری دارد، در این شرایط که آتش تمام کشورهای اطراف ایران را گرفته است ما در امنیت کامل هستیم.
ناطق نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در مراسم رونمایی از دوهزارمین کتاب و اپلیکیشن کتابخوان «سمت» که در سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی برگزار شد، با اشاره به این که در 13 آبان حوادث تلخ و شیرین برای ایران رخ داد، اظهار داشت: تلخی این واقعه از این منظر است که آمریکا به راحتی جاسوسی خود در مورد ایران را در داخل کشور انجام می‌داد که این ماجرا ما را ناراحت کرد، اما کشف این حقیقت ما را برای آینده موفق کرد و از این لحاظ شیرین شد.

وی ادامه داد: روز 13 آبان روز دانش‌آموز است و این به خاطر آن است که در چنین روزی دانش‌آموزان مدارس برای تظاهرات به خیابان‌ها آمدند و در تجمع خود در دانشگاه به شهادت رسیدند.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با بیان این که 13 آبان روزی است که امام راحل در مخالفت با کاپیتولاسیون نظرات‌شان را بیان کردند و تبعید شدند، خاطرنشان کرد: شدت عصبانیت امام راحل از این قانون تا جایی بود که فرمودند "ایران را فروختند و پایکوبی کردند"، و در ادامه خطاب به رییس جمهور آمریکا گفتند شما منفورترین شخصیت در چشم مردم ایران هستید.

حجت الاسلام ناطق نوری تاکید کرد: تاریخ انقلاب ایران را وقتی ورق می‌زنیم می‌بینم برای آمریکا و رژیم شاه خیلی راحت بود که امام راحل را به شهادت برسانند، اما در یک حرکت غیر منتظره امام راحل را به ترکیه فرستادند و این در واقع هدایت خود خداوند بود که براین اساس مسیر کشور ایران با هدایت امام راحل تغییر کند.

وی افزود: در زمان تبعید اتفاق غیر منتظره دیگر این است که امام را از ترکیه به عراق تبعید کردند، در آن زمان در نجف به ایران و قم تهمت می‌زدند که حوزه‌های علمیه قم عالم پرور نیست و سطح علمی آنها سطحی است و در این شرایط به خواست خدا امام به نجف رفت تا نشان دهد که علما ایران در چه حد هستند.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به این که وقتی امام در نجف کلاس درس خود را آغاز کرد تازه همه فهمیدند که ایران چه علمای با تدبیر و متفکری دارد، تصریح کرد: آمریکا تصور نمی‌کرد که تبعید امام راحل برای کاپیتولاسیون تا جایی پیش برود که منجر به انقلاب اسلامی و در نهایت تسخیر سفارت جاسوسی آمریکا شود.

 حجت الاسلام ناطق نوری یادآور شد: آمریکا به تازگی فهمیده است که نهیب امام راحل و رهبری معظم انقلاب تا چه حد تاثیرگذار بوده است، وقتی این روزها رهبری می‌فرمایند مذاکره را آغاز کنید آن هم در شرایطی که کل قدرت‌های دنیا و به خصوص آمریکا در یک سو  و ایران در سوی دیگر قرار می‌گیرد آن هم به شکلی که ایران آنها را به چالش می‌کشاند نشان از قدرت ایران دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: ایران در مذاکرات نشان داد که یک کشور هسته‌ای است، رهبری ما کاملا هوشمندانه در مذاکرات رفتار کردند، از یک سو چراغ سبز برای مذاکرات نشان دادند تا به دنیا نشان هند که ما کشور اهل گفت وگو و مذاکره هستیم و از سوی دیگر با این کار به کل دنیا نشان دادند که غرب قابل اعتماد نیست و خیانت کار هستند.

حجت الاسلام ناطق نوری بیان کرد: امروز قدرت ایران را در انتخابات آمریکا می‌توان دید، وقتی در مناظره بین دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از قدرت ایران در خاورمیانه، عراق، سوریه و افغانستان نام برده می‌شود نشان از هوش رهبری دارد، در این شرایط که آتش تمام کشورهای اطراف ایران را گرفته است ما در امنیت کامل هستیم.

وی گفت: علم موضوعی است که اسلام دائما آن را ترویج کرده است و در تمام ادیان هیج دینی را نمی‌توان دید که به اندازه دین اسلام در مورد علم و تعقل سخن گفته باشد، امام صادق(ع) می‌فرمایند " اگر مردم بدانند که در علم چه چیزی خوابیده است به دنبال آن می‌روند حتی اگر به قیمت ریختن خون قلبشان یا رفتن به عمق دریا برایشان تمام شود آن را انجام می‌دهند".

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اضافه کرد: این که دین اسلام دائم تاکید دارد به دنبال علم بروید به خاطر آن است که اسلام خرافات ندارد، چیزی که با عقل تناسب نداشته باشد در اسلام جایی نخواهد داشت، اسلام کاملا شفاف و واضح است.

 حجت الاسلام ناطق نوری با بیان این که پیرایه‌‌هایی به اسلام چسبانده شده که سبب انحراف شده است، تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم در متن قرآن نمی‌توانند تحریف ایجاد کنند اما به سعی دارند که در مفاهیم قرآنی به هرشکلی تحریف ایجاد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اسلام وحشت رفتن به دنبال علم را ندارد چون چیز گنگ و نامفهوم در آن وجود ندارد، علمی که اسلام مطرح می‌کند از منظر برخی علم احکام است که این بزرگترین خیانت به دین اسلام است، اگر این باشد پس فرق دوران مسیحیت با اسلام در چیست؟

وی عنوان کرد: در دوران حاکمیت کلیسا چرا پاپ‌های کلیسا با علم پژوهشگران مخالفت می‌کردند و شاهدیم 500هزار اندیشمند را در دوره حکومت آنها محکوم کردند، زیرا هدف کلیسا بر حفظ منافع خود بوده است نه واقعیت و کشف علوم واقعی.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تاکید کرد: اسلام به دنبال این است که همه‌ علوم که می‌تواند به سود انسان‌ها باشد هدف قرار داده شود، از منظر شهید مطهری اگر انسان به دنبال تحقیق در علوم مختلف باشد به حقیقت خدا نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: امام عی(ع) می‌فرمایند " جمله حکیمانه گمشده مومن است، به این معنا که به دنبال علم بروید حتی اگر در میان کافرین است استفاده کنید، اینکه انتشارات سمت خود را محدود به یک شاخه علوم یا چند نویسنده نمی‌کند و در همه علوم حضور دارد همان چیزی است که اسلام می‌خواهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنچه انتشارات سمت انجام داده است کاملا بدون حاشیه و بی‌سر و صدا بوده و تنها وظیفه خود یعنی ارائه محتوا را انجام داده‌ است، این خوب است که در انتشارات سمت هرکتابی توسط مولف به یکباره قابلیت چاپ ندارد، هر کتاب با گذشت چندین فیلتر و تمیز کردن محتوا اثرات فاخری را ارائه می‌دهد که این امر باعث رشد این انتشارات شده است.

حجت الاسلام ناطق نوری یادآور شد: وقتی متون با محتوا شود دانشجو با محتوا می‌شود و به تبع آن استاد برجسته‌ای خواهد شد، در شورای انقلاب فرهنگی در خواست امام راحل در تصحیح متون به دو گروه یکی تربیت مدرس و دیگری سمت سپرده شد.

وی در پایان گفت: جای امیدواری دارد که وقتی متون ما با زبان‌های مختلف به کشورهای دیگر صادر می‌شود باعث می شود زمینه‌های صدور انقلاب و اندیشه اسلامی به کشورهای دیگر فراهم شود./816/پ202/ج1

ارسال نظرات