۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۱۹۳
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

انتشارات سمت بین دانشگاهیان و حوزویان رابطه‌ی خوبی را برقرار کرده است

فرهادی گفت: : سازمان سمت در اصل توانسته بین دانشگاهیان و حوزویان رابطه‌ی خوبی را برقرار کند، ما نیز در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آماده هرگونه همکاری با سازمان سمت است.
وزیر علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از دوهزارمین کتاب و اپلیکیشن کتابخوان «سمت» که در سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی برگزار شد با اشاره به اینکه علوم انسانی منشا شکل گیری بسیاری از تحولات است، اظهار داشت: آنچه اهمیت پیدا می‌کند شناخت ماهیت و کیفیت علوم است زیرا باعث رشد کشور در آینده می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که دنیا با معضلات زیادی رو به رو است، یکی از اقشاری که می‌تواند جامعه را از مشکلات دور کند دانشمندان هستند، در اصل این اساتید برجسته هستند که می‌توانند پاسخگوی نیاز و پرسش جوانان در عصر حاضر باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رونمایی از دوهزارمین کتاب سازمان سمت، خاطرنشان کرد: این میزان چاپ نشانگر تلاش عده‌ای از افراد مخلص و بی‌ادعا در سازمان مطالعات علوم‌انسانی است.

فرهادی یادآور شد: علوم انسانی در سه بخش کاربرد دارد، ابتدا علوم انسانی سعی در افزایش فهم فضای دانش‌افزایی دارد، به این معنا که علوم انسانی شیوه استدلال کردن را آموزش می‌دهد، در مرحله دوم علوم انسانی به آگاهی‌سازی در مورد جهان می‌پردازد.

وی افزود: علوم انسانی در اصل نشان می‌دهد که تاریخ جهان چگونه شکل گرفته است، یکی دیگر از کاربردهای علوم انسانی در زمینه ایجاد وضوح و شفافیت ذهن است تا از این طریق بتوان درک مناسب‌تری نسبت به جهان داشت، یکی از مهم‌ترین کارکردهای علوم انسانی ارائه کردن راه‌کارهایی برای ساختن گذشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: ایده تأسیس سازمان سمت از سوی امام راحل بود، این انتشارات در حقیقت به دنبال رفع نیازهای عمومی مردم است، نکته جالب این است که این انتشارات با اختصاص بودجه یک میلیونی از سوی امام راحل در سال 56 آغاز به کار کرد.

فرهادی با بیان اینکه سمت در طول این سال‌ها موفق ظاهر شده است، تصریح کرد: در واقع جوایزی که این سازمان از سوی نهادهای مختلف بین‌المللی کسب کرده است نشانگر این موفقیت بوده است، البته سازمان در زمینه بین‌المللی محصولات خوبی دارد که امید است با یک برنامه‌ریزی دقیق این امر ادامه پیدا کند.

وی ابراز داشت: باید توجه کرد که دولت یازدهم به صورت جدی بر روی پژوهش‌های کاربردی تأکید دارد، البته این پژوهش‌ها زمانی مؤثر است که به مرحله کارآفرینی برسد، به عبارتی دیگر پژوهش‌ها باید به مرحله عملی نزدیک شود تا مفید واقع شود، انتشارات سمت می‌تواند در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: سازمان سمت در اصل توانسته بین دانشگاهیان و حوزویان رابطه‌ خوبی را برقرار کند، ما نیز در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آماده هر گونه همکاری با سازمان سمت هستیم./816/201ب2

ارسال نظرات