۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۵۹۴۷۷
آيت‌الله طباطبايي‌نژاد:

راهپيمايي اربعين مانور بزرگ شيعي و اسلامي است

امام جمعه اصفهان گفت: فرهنگ ظلم‎ستيزي و استكبارستيزي بعد از انقلاب جزو فرهنگ ما شده است، دشمن درصدد نفوذ فرهنگي در ميان جامعه است و سعي مي‎كند كه مؤلفه‎هاي فرهنگي خودش را در فرهنگ ما نفوذ دهد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سالروز 13 آبانماه بيان كرد: در سال 1343 امام خميني(ره) را به تركيه تبعيد كردند و در سال 1357 تعدادي از جوانان و نوجوانان در دانشگاه تهران تجمع كردند و مزدوران آمريكايي اينان را به خاك و خون كشيدند و بسياري از آنان به شهادت رسيدند، در سال 1358 جوانان پيرو خط امام(ره) لانه جاسوسي را تسخير كردند و معلوم شد اين جنايتكاران چه ميكردند.

وي گفت: اگر خداوند را ياري كرديد، خداوند قطعا شما را ياري خواهد كرد، خداوند در صحراي طبس شن را عليه نيروهاي نظامي آمريكايي فرستاد و آنان با آبروريزي و ذلت شكست خوردند و برخي از آنان فرار كردند، كه نقطه شروع حادثه طبس، حادثه تسخير لانه جاسوسي بود، اين حادثه حادثه مهمي بود كه ابهت آمريكا را در هم ريخت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت 13 آبان ماه گفت: رهبر انقلاب فرمودند چرا بعضيها هنوز اميد دارند كه آمريكاييها بتوانند مشكلات اقتصادي ما را حل كنند، در قضيه برجام هم كه بدعهدي و بيوفايي آنان را ديديد، اقتصاد مقاومتي به كار و كوشش ما بستگي دارد.

وي با اشاره به روز كيفيت، ادامه داد: ما بايد براي تمام دنيا الگو باشيم كه با كيفيت خوب كار را انجام دهيم، براي اينكه ما تابع پيامبر اعظم(ص) هستيم كه فرمود مؤمن وقتي كاري را انجام ميدهد، با كيفيت انجام ميدهد و رهبر معظم انقلاب هم بر كار كردن بر اساس كيفيت خوب و عالي باشد و در كارها كم نگذاريم.

نماينده وليفقيه در استان اصفهان با اشاره به راهپيمايي بزرگ اربعين اظهار كرد: اين راهپيمايي يك مانور عظيم و كار بزرگي براي شيعه است، در مكه همه جمعيت 2 ميليون است در حالي كه در اربعين تا 20 ميليون جمعيت جمع ميشود، اين يك مانور ديني و اسلامي است و همه نه تنها شيعه بلكه برادران اهل تسنن هم شركت ميكنند و از اديان ديگر همچون مسيحيها هم شركت ميكنند و البته ما هستيم كه ميخواهيم روش اهلبيت(ع) را نشان دهيم.

وي اظهار كرد: بايد باوقار و بامتانت باشيم، كار سياسي هم در اين راهپيمايي نكنيد، يك سفر معنوي و الهي است، مثلا برخيها بادبادك هوا ميكنند و روي آن مينويسند مرگ بر آمريكا كه صحيح است اما نبايد ماهيت اين سفر را عوض كرد، گذشت و ايثار در سفرها داشته باشيد، هجوم آوردن براي غذا گرفتن اينها فرهنگ ما را پايين ميآورد براي اينكه فرهنگ شيعه و اهلبيت(ع) را از بين ميبريد.

آيتالله طباطبايينژاد بيان كرد: هميشه بايد حواسمان جمع باشد كه بايد ديگران را نسبت به خودمان جلو بداريم، ايثار فقط اين نيست كه برويم و جبهه بجنگيم، هميشه سعي كنيم سختيها را خودمان تحمل كنيم تا ديگران در آسايش باشند،

وي با اشاره به روز فرهنگ عمومي، اظهار كرد: فرهنگ ظلمستيزي و استكبارستيزي بعد از انقلاب جزو فرهنگ ما شده است، دشمن درصدد نفوذ فرهنگي در ميان جامعه است و سعي ميكند كه مؤلفههاي فرهنگي خودش را وارد فرهنگ ما كند، آشپزخانههاي اپن و آپارتمانسازي وارد فرهنگ ما شده است.

امام جمعه اصفهان با بيان اينكه ديگران از نظر فرهنگي براي ما تعيين ميكنند كه چه لباسي بپوشيم، ادامه داد: اشكالي ندارد كه ما لباس تنگ يا لباس فراخ بپوشيم، اما مسأله آن جا است كه خودمان در اين لباس پوشيدن دخيل نيستيم و بايد مراقب باشيم كه استكبار، آمريكا و بقيه كشورهاي مستكبر هويت فرهنگي ما را از بين نبرند و فرهنگ اسلاميمان همواره باقي باشد.

وي با اشاره به سالگرد وفات، آيتالله مرعشي نجفي و حبيبالله عسگراولادي خاطرنشان كرد: او نماينده تمامالاختيار امام(ره) بود و كمتر كسي را داريم كه غير روحاني باشد و نماينده امام(ره) باشد، همچنين آيتالله مرعشي نيز انسان والا و بزرگواري بودند و وجوهات بسياري در نزد ايشان بود و شهريه ميدادند اما خودشان را مستطيع نميدانستند و حج نرفتند.

آيتالله طباطبايينژاد با گراميداشت سالگرد وفات آيتالله خويي، ابراز كرد: ايشان خدمت عجيبي به حوزههاي علميه كرده است و كتابهاي ايشان در اختيار طلاب و حوزههاي علميه است، اميدواريم كه خداوند روح اين بزرگواران را مورد رحمت خود قرار دهد و ما را قدردان زحمات علما قرار دهد.

وي  همچنين شهادت حضرت رقيه(س) و امام محمدباقر(ع) را تسليت گفت و از درگاه خداوند توفيق ادامه دادن راه اين بزرگواران را خواستار شد./914/پ201/ج

ارسال نظرات