۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۰۰۴۰
امام جمعه بجنورد:

کار و خدمت‌رسانی در نظام جمهوری اسلامی مصداق بارز عبادت و توفیق است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم، گفت: کار و خدمت‌رسانی به مردم در نظام جمهوری اسلامی، مصداق بارز توفیق الهی و عبادت است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرعامل شرکت نفت خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرعامل و کارکنان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، با اشاره به اهمیت تلاش و خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: کار در نظام جمهوری اسلامی ایران عبادت است؛ ازاین‌رو می‌توان محل کار خادمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی را معبد و محل عبادت نامید.

وی با بیان اینکه هر کاری که برای رضای خداوند متعال و روان‌سازی امور زندگی هم نوعان باشد عبادت است، ادامه داد: بر اساس آموزه‌های اسلامی «خیر الناس انفع الناس» و بهترین مردم کسی است که مفیدترین آنها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: کار معرف شخصیت انسان بوده و اگر این کار انسان را بیشتر و بهتر به خدا و خدمت به خلق خدا متوجه کند، تمامی مشکلات و موانع تعالی از سر راه انسان برداشته می‌شود.

به گفته وی خدمت خالصانه در هر زمینه‌ای که باشد، خود را نشان داده و تأثیر خود را بر جامعه را می‌گذارد؛ ازاین‌رو لحاظ کردن پیوست فرهنگی در هر کاری لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه کارکنان و کارمندان مجموعه شرکت نفت در هر لحظه در حال خدمت‌رسانی به‌صورت اساسی هستند که این یک ارزش است، اضافه کرد: درواقع کار شرکت نفت در مقابل کار دیگر مجموعه‌ها، همانند کار قلب در مقابل دیگر اعضای بدن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه زمینه اساسی گردش چرخ خودروها و کارخانه‌ها خدمت صادقانه و به‌موقع کارکنان شرکت نفت است، خاطرنشان کرد: در این دوران که بسیاری از کارها وابسته به نفت بوده و اگر چرخ خودروها و کارخانه‌ها نچرخد بالطبع چرخه زندگی مردم جامعه مختل می‌شود؛ اهمیت کار و خدمات‌رسانی مجموعه شرکت نفت بیش از گذشته آشکار شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات و اشتغالات روزمره جامعه در قبال خدمت کارکنان شرکت نفت میسر می‌شود، اضافه کرد: کار شرکت نفت باعث پویایی مردم جامعه می‌شود؛ زیرا این کار یک فعالیت زیربنایی و کلیدی و خدمت مادر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: به فضل الهی اکنون کشور ما با معضل و مشکل سوخت مواجه نیست؛ اما لازم است برای همه زمانها آمادگی و هوشیاری لازم و آینده‌نگری مناسبی داشته باشیم تا در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه با دقت و مدیریت بتوانیم با آنها مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با قدردانی از خدمت خالصانه و صادقانه کارکنان شرکت نفت خراسان شمالی، از مسؤولان این شرکت خواست تا نسبت به بهینه‌سازی جایگاه‌های سوخت در استان اقدام کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات