۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۶۰۵۸۲

اولین رییس جمهور عربی که به ترامپ تبریک گفت

رییس جمهور مصر اولین رییس جمهور عربی بود که به ترامپ تبریک گفت. در همین حال، یهودیان افراطی از رای آوردن ترامپ اظهار خوشحالی کردند.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر عبدالفتاح السیسی در بیانیه ای اعلام کرد که وی پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، طی تماسی تلفنی با دونالد ترامپ پیروزی وی را در رقابت های ریاست جمهوری تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که انتخاب وی برهه ای جدید از مناسبات نزدیک تر با واشنگتن را برای قاهره به ارمغان آورد.

بر اساس بیانیه دفتر السیسی، 'جمهوری عربی مصر امیدوار است که ریاست جمهوری دونالد ترامپ روح تازه ای را به مناسبات مصر-آمریکا بدمد و همکاری و هماهنگی بیشتری را در جهت منافع ملت های دو کشور به همراه داشته باشد'.
رویترز به نقل از بیانیه دفتر السیسی افزود: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز نهایت قدردانی خود را از رییس جمهوری مصر اعلام و خاطر نشان کرد که تماس وی (سیسی) نخستین تماس بین المللی برای تبریک پیروزی اش در انتخابات بوده است.

بیانیه مذکور تصریح کرد که 'ترامپ گفت که امیدوار است به زودی با رییس جمهوری (مصر) دیدار کند'.

همچنین بعد از رای آوردن ترامپ شماری از اعضای حزب راستی تندروی کنست رژیم صهیونیستی، از ینامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا به سرعت ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیستی در کرانه باختری را اعلام کند.

«نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی که سرکرده حزب تندروی «خانه یهود» است، در واکنش به انتخاب ترامپ گفت: اکنون فرصت واقعی به دست آمده تا از مساله برپایی کشوری فلسطینی خلاص شویم.

وی انتخاب ترامپ را به عنوان یک فرصت برای تحکیم هرچه بیشتر روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا قلمداد کرد.

«بتسلال سموتریش» از اعضای کنست با تبریک انتخاب دونالد ترامپ گفت: زمان آن رسیده تا مساله برپایی دو کشور فلسطینی و اسرائیلی را به زباله دانی تاریخ بیندازیم.

دیگر اعضای احزاب تندروی کنست نیز از رییس جمهور جدید آمریکا خواستند تا سفارت آمریکا را به شهر بیت المقدس منتقل کند.

این در حالی است که دفتر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا از وی خواست تا در جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش کند.

به نوشته ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز امروز اعلام کرد که بعید می داند با حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، سیاست های آمریکا نسبت به فلسطینیان تغییر کند.

انتخاب دونالد ترامپ با واکنش های متفاوتی چه در آمریکا و چه در خارج از این کشور روبه رو بوده است.

«دونالد جان ترامپ» سرمایه دار و میلیاردر فعال در حوزه املاک و مستغلات سرانجام پس از یک رقابت تنگاتنگ با شکست رقیب سرسختش هیلاری کلینتون از حزب دمکرات، شگفتی ساز این دور از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و با کسب 288 آرای الکترال از 50 ایالت این کشور به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا به کاخ سفید راه یافت./847/ب101/د

ارسال نظرات