۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۶۰۷۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اربعین فرصت ویژه تبلیغی برای طلاب و روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی تنها یک پیاده‌روی ساده نیست بلکه نشانه استکبارستیزی امت اسلام است، گفت: همچنین ایام اربعین و آیین راهپیمایی میلیونی زائران حسینی فرصت ویژه تبلیغی برای طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام یعقوبی - بدرقه روحانیان اعزامی به عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم بدرقه طلاب و روحانیان اعزامی به راهپیمایی اربعین در بجنورد، اظهار کرد: برای اینکه زیارت با معرفتی داشته باشیم باید بدانیم اولاً امام ما را می‌بیند، دوم اینکه کلام و سلام ما را می‌شنود و سوم جواب سلام ما را برمی‌گرداند؛ لذا باید از این فرصت الهی هم برای خود و هم برای تبلیغ دین بهره ببریم.

وی افزود: در بین حسنات، حسنه‌ای وجود دارد که جامع تمام حسنات بوده و آن قرب الی الله است و این قرب الی الله هم مستقیم نیست بلکه وسیله می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این آیه قرآن که می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ»، ادامه داد: در این آیه آمده اي كساني كه ايمان آورده‌ايد تقواي الهي پيشه كنيد، نزد خداوند وسيله و واسطه با خودتان ببريد و براي تقرب به او وسيله‌اي بجوييد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در بین وسیله‌ها هم تفاوت وجود دارد که نزدیک‌ترین وسایل الی الله اهل بیت(ع) هستند و اگر می‌خواهیم وسیله‌ای برای قرب الی الله بجوییم باید دنبال سریع‌ترین و کامل‌ترین وسیله باشیم و آن هم محبت اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه کشتی اهل بیت (ع) سرعت و دقتش به‌ سوی قرب الی الله زیاد است، افزود: باز در بین کشتی‌هایی که وجود دارد یک کشتی است که از همه کشتیها سریع‌تر ما را به قرب الی الله می‌رساند و آن کشتی اباعبدالله الحسین (ع) است، «کلهم سفینه النجاه و سفینه الحسین اسرع؛ همه کشتی نجاتند ولی کشتی اباعبدالله الحسین (ع) سرعت بیشتری دارد».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه همه اهل بیت (ع) دوست داشتند در کشتی اباعبدالله (ع) قرار بگیرند با اینکه خودشان کشتی نجاتند، اظهار داشت: بنابراین سفر شما که امروز عازم زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی هستید برای کسب حسنه‌ای است که به همه حسنات می‌ارزد و راه رسیدن به این حسنه جز خانه اهل بیت نیست که در بین اهل بیت نیز گل سرسبد و جلودار حسین بن علی بن ابی‌طالب (ع) است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در روایت دیدیم که کسی که در این دنیا زندگی کند و بتواند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) برود اما نرود، دینش ناقص است و باید جواب بدهد که چرا به این زیارت نرفته است.

وی ادامه داد: امام باقر (ع) می‌فرماید: «من لم یات قبر الحسین علیه السلام من شیعتنا کان منتقص الایمان، منتقص الدین و ان دخل الجنة کان دون المؤمنین فی الجنة؛ از شیعیان ما هر کس قبر حسین (ع) را زیارت نکند، ایمان و دینش ناقص است و اگر اهل بهشت باشد مقامی پایین‌تر از دیگر مؤمنان خواهد داشت» که این‌ها همه نشانه عظمت امام حسین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی تنها یک پیاده‌روی ساده نیست بلکه نشانه استکبارستیزی امت اسلام است، افزود: همچنین ایام اربعین و آیین راهپیمایی میلیونی زائران حسینی فرصت ویژه تبلیغی برای طلاب و روحانیان است./9314/202/ب2

ارسال نظرات