۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۶۰۸۷۲
کارشناس مذهبی:

مشکل اصلی جامعه امروز، عدم خودشناسی است

کارشناس مذهبی گفت: عدم خود شناسی مشکل اصلی جامعه امروزی است؛ چرا که انسان ها وقتی خودشان را بشناسند می توانند خداوند و پیامبر(ص) را نیز بشناسند، بنابراین در عصر کنونی که دوران غیبت است همه ما وظیفه داریم با پیدا کردن معرفت خودشناسی به خداشناسی رسیده و از خداوند بخواهیم ظهور امام زمان (عج) را نزدیک کند.
عدم خودشناسی مشکل جامعه امروزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اکبری، کارشناس مذهبی امشب در مسجد الزهرا (س) شهر اراک و در جمع نمازگزاران، ابراز کرد: عدم خودشناسی مشکل اصلی جامعه امروزی است؛ چرا که انسان ها وقتی خودشان را بشناسند می توانند خداوند و پیامبر(ص) را نیز بشناسند، بنابراین در عصر کنونی که دوران غیبت است همه ما وظیفه داریم با پیدا کردن معرفت خودشناسی به خداشناسی رسیده و از خداوند بخواهیم ظهور امام زمان (عج) را نزدیک کند.

وی افزود: اراده خداوند با اراده بندگانش تفاوت دارد و این تفاوت در این است که وقتی خداوند اراده کند کاری را انجام دهد آن کار انجام می شود؛ چرا که اراده و مشیت پروردگار در انجام آن کار بوده است اما وقتی انسان ها بخواهند کاری را انجام دهند برای انجام ندادن آن هزار و یک بهانه می آورند.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده خواسته و مشیت ما این است و یقینا این اتفاق می افتد که زمین را به ارث می دهیم و مومنان را وارثان آن قرار می دهیم و انبیاء را برای رهبری دینی مردم روی زمین مامور می کنیم، پس تفاوت اراده خداوند با انسان ها در این است.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: اما انسان ها برای تحقق سریعتر وعده خداوند در زمین وظایفی دارند که باید آن را به خوبی انجام دهند که از آن جمله وظایف، انتظار ظهور آن هم با عمل است؛ بنابراین باید زمینه را با تقوا، انسانیت و دعا برای ظهور امام زمان (ع) آماده کنیم تا وعده خداوند سریعتر تحقق یابد.

کارشناس امور دینی گفت: در روایات داریم که اگر انسان ها همانطور که برای پیدا کردن یک مرغ خانگی چند کوچه را به دنبالش می روند اگر به همین میزان برای ظهور امام زمان(عج) انتظار بکشند و آن انتظار را در عمل نیز داشته باشند همین برای تحقق وعده خداوند کفایت می کند.

کارشناس مذهبی با اشاره به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خاطرنشان ساخت: امروز که کدخدای دهکده جهانی عالم شخصی به نام ترامپ شده که از لحاظ فساد اخلاقی، بی حیایی و دریدگی بر روی کره زمین حرف اول را می زند پس بر ما است که شب و روز دعا کنیم و از خداوند ظهور را بخواهیم.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: در منتظر ماندن چند شبهه برای بعضی از مردم وجود دارد که ریشه تمام آنها در قرآن کریم آمده است که از آن جمله می توان به این پرسش اشاره کرد که چطور ممکن است یک نفر بیاید با این همه عمر طولانی و در زمان ظهور جوان باشد، باید در پاسخ گفت: در قرآن کریم به عمر طولانی نوح و خضر پیامبر اشاره شده است پس این غیر ممکن نیست.

کارشناس امور دینی گفت: شبهه دیگر در این باره است که در این عصری که در دنیا با یک دکمه می توانند انفجار ایجاد کنند چطور ممکن است شخصی بیاید و بتواند در برابر این پیشرفت ها بایستد و با آنها مقابله کند، پاسخش این است که خداوند همانطور که اراده کرد ابراهیم (ع) را از آتش نمرود به سلامت نجات دهد اراده کرده که حضرت مهدی (عج) بتواند در برابر این بی عدالتی ها بایستد.

کارشناس مذهبی یادآور شد: مهمترین عنصر در جهان امنیت است که امروز به گواه آنهایی که خارج از کشور رفته اند ایران تنها کشور امن جهان است؛ از این رو این پرسش مطرح می شود که چگونه جهان ناامن امروز امن خواهد شد و امنیت به عنوان مهمترین عامل آسایش مردم به دنیا بازگردانده خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری ابراز کرد: در قرآن کریم آمده است امام زمان (عج) 313 یار دارد که هر یک در هر نقطه ای که ماموریت می یابند مثمرثمر واقع می شوند و این یاران از زمان خلقت آدم تاکنون هنوز تکمیل نشده اند؛ لذا این وظیفه ما و رسانه های ما است که به دنیا بفهمانیم امام زمان (عج) با ظهورش امنیت را به جهان بازمی گرداند.

کارشناس امور دینی در پایان یادآور شد: باید با تقوا، مردانگی و انسانیت و دعا بتوانیم زمینه را برای ظهور امام عصر (عج) فراهم کنیم تا جهان با ظهورش به امنیت برسد و عدالت بر دنیا حاکم شود، پس انتظار با عمل مثمرثمر می شود./842/202/ب2

ارسال نظرات