۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۱۹۱
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا خبر داد؛

توزیع 300 جلد رساله عملیه بین دانش آموزان شهرضا

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 300 جلد توضیح‌المسائل مراجع تقلید بین دانش‌آموزان شهرضایی توزیع شده است.
 تربیت دینی دانش آموزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جعفری، امشب در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا، عنوان کرد: نماز، مهمترین و اصلیترین واجب دینی ما و رکن اصلی عبادات هر مسلمان است، توجه به نماز و تلاش برای رفع موانع اقامه نماز در جامعه ضروری است، هر یک از ما مسؤولیت داریم تا در حوزه وظایف و اختیارات خود در این زمینه تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: همدلی و همراهی مسؤولان در زمینه ترویج فرهنگ نماز زمینه‌ساز حل مشکلات اجتماعی جامعه خواهد بود، هر اندازه تلاش بیشتری برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه و نهادینه سازی آن در بین دانش آموزان و کودکان انجام شود به همان اندازه از میزان مشکلات و مسائلی که جامعه در آینده با ان مواجه خواهد شد، کاسته می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا بیان کرد: همدلی و همراهی مسؤولان اجرایی در رده‌های مختلف در شهرستان برای ترویج فرهنگ اقامه نماز، یکی از ویژگیهای شهرستان شهرضا است، مردم مؤمن و با اخلاص شهرستان نیز در این زمینه فعالیتهای خوبی دارند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 جلسه نشست خانواده مطهر ویژه بانوان و 53 نشست دانش آموزی در مدارس مختلف برگزار شده، همچنین 300 جلد رساله توضیح المسائل نیز بین دانش‌آموزان مدارس توزیع شده و 80 جلسه نماز جماعت نیز در مدارس شهرستان ساماندهی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در برخی از ادارات حضور کارکنان در نماز جماعت کمرنگ شده است که باید برای حل این مشکل نیز اقدامی بشود، مدیران ادارات در این زمینه می‌توانند با تشویق همکاران خود و همچنین آسیب شناسی سبب رونق نماز جماعت شوند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا نیز در این جلسه عنوان کرد: برای رفع مشکلاتی که در حوزه اقامه نماز وجود دارد باید کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در جامعه انجام شود، باید با رویکردی فراجناحی مسائل این بخش را بررسی کرده و با پیشنهاد راهکارهای عملی مشکلات موجود را حل کنیم.

حجت الاسلام مهدی یوسفیان ادامه داد: ستاد اقامه نماز استان به عنوان مرجعی که امکان دسترسی به همه نظرات و پیشنهادات را دارد باید اقدامات مفید و پیشنهادات قابل اجرا از سراسر استان را جمع آوری و در اختیار سایر مراکز قرار دهد؛ از سوی دیگر باید بین مدیران و مسؤولانی که برای ترویج فرهنگ نماز دلسوز هستند و برای آنها اقامه نماز در اداره تحت امرشان ضروری است با مدیرانی که در این زمینه با بی تفاوتی برخورد می کنند، تفاوت قائل شویم/868/202/ب2

ارسال نظرات