۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۶۳۵۰۰
امیر سیاری:

نیروی دریایی به هیچ قدرتی اجازه تعرض نمی دهد/ برای تأمین تجهیزات نیازی به دیگران نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که برای دفاع از مرزها و منابع ایران و همچنین حفاظت از منافع و امنیت آماده هستیم، گفت: به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که حتی فکر تجاوز به ایران را به خود راه دهد.
امیر سیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج مدرسه عشق است و با توانی و انرژی که دارد می تواند در عرصه های گوناگون حضوری فعال داشته باشد.

وی افزود: بسیج می تواند سبب پیشرفت کشور شود، توان دفاعی کشور زمانی بالا و تأثیرگذار است که متکی بر استواری مردم باشد، اتکای به مردم به معنای بسیج همگانی است؛ در دفاع مقدس زمانی موفق عمل کردیم که پشتیبانی همه جانبه مردم و بسیج آن ها را داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که دفاع همه جانبه به معنای تکیه بر توان بسیج است، اظهار داشت: تا زمانی که بسیج به صورت فعال و با نشاط در کشور فعالیت می کند و در عرصه های گوناگون حضور دارد هیچ دشمنی نمی تواند به انقلاب تعرض کند چون می داند توان دفاع جمهوری اسلامی بسیار بالا است از این رو همه مردم باید تفکر بسیجی داشته باشند.

وی با اشاره به روز نیروی دریایی ادامه داد: دشمن در دفاع مقدس با هدف تصرف جمهوری اسلامی و شکست انقلاب وارد کشور شد، زمانی که دشمن وارد دریا شد توقع داشت که هیچگونه آمادگی نداشته باشیم اما وقتی حمله را در دریا آغاز کرد نیروی دریایی به فرمان حضرت امام ظرف مدت یک ماه توانست عملیات های متعددی انجام دهد و در 7 آذر 59 موفق می شود عملیات خود را با عنوان مروارید با موفقیت به پایان برساند.

امیر سیاری با بیان این که موفقیت به اندازه ای بود که حضرت امام 7 آذر را به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری کردند، به نتایج گوناگون سیاسی و اقتصادی این عملیات اشاره کرد و ابراز داشت: در این عملیات از نظر نظامی نیروی دریایی دشمن شکست خورد.

وی عنوان کرد: در بعد اقتصادی وقتی بنادر و بازوهای نفتی عراق منهدم شد صادرات نفتی دشمن قطع و ضربه اقتصادی بزرگی به آن ها وارد شد، همچنین دشمن در محاصره دریایی بود و کالایی نمی توانست وارد یا خارج شود، 90 درصد واردات و صادرات کشورهایی که راه به دریا دارند از طریق آب ها انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: دشمن در جریان این عملیات ضربه بزرگی خورد اما کشورهای منطقه میلیاردها دلار کمک کردند و دشمن به کار خود ادامه داد، نتیجه سیاسی عملیات این بود که نشان داد توان انقلاب اسلامی در سطح بالا است و رزمندگان اسلام هم به توان دریایی جمهوری اسلامی پی بردند.

وی اضافه کرد: امام فرمودند که نیروی دریایی همچون نگینی درخشنده در خلیج فارس حضور دارد، در همان مقطع دشمن را به انواع سلاح و توان هوایی مجهز کردند تا به ایران فشار بیاورند و آن را محاصره کنند که اگر دشمن می توانست این کار را انجام دهد ضربه بزرگی وارد می شد اما نیروی دریایی زیر حملات هوایی امنیت کشتی های نفتکش و اقتصادی را تأمین کرد تا به اقتصاد ضربه جدی وارد نشود و این سند افتخاری برای نیروی دریایی است.

امیر سیاری مهم ترین ساحل کشور را ساحل مکران دانست و گفت: از این ساحل به دریاهای جهان متصل هستیم، باید از منابع موجود در دریا برای پیشرفت کشور استفاده کنیم، ما می توانیم 90 درصد صادرات و واردات، مسائل تجاری و منابع غذایی را از دریا تأمین کنیم.

وی افزود: می توانیم در بحث گردشگری نهایت استفاده را از دریا داشته باشیم و درست به دست آوردن انرژی های نو بهره ببریم، اگر از منابع دریایی استفاده شود کشور پیشرفت خواهد کرد، استعمار اجازه نداد از دریا استفاده کنیم چون نمی خواست که پیشرفت داشته باشیم اما به برکت انقلاب و تدبیر رهبر معظم انقلاب توجه مسؤولان به مسأله دریا بیشتر شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر ضرورت توسعه سواحل مکران اظهار داشت: اگر از این سواحل بهره برداری درستی شود قطعا از خام فروشی جلوگیری و پیشرفت خواهیم کرد، باید سواحل مکران را توسعه دهیم؛ امنیت در عرصه دریا را زمانی نیروی دریایی به وجود می آورد که اقدار وجود داشته باشد که خوشبختانه با رهبری  فرماندهی معظم کل قوا امروز این اقتدار وجود دارد.

وی ادامه داد: بهترین مدیران و متخصصان به برکت انقلاب در داخل آموزش می بینند و پرورش داده می شوند، امروز تاکتیک ها برای خودمان و رزمایش ها بین المللی است، امروز در آب های آزاد جهان حضوری پررنگ داریم.

امیر سیاری با بیان این که ناوهای نیروی دریایی در بندرهای کشور آفریقای جنونی که بالای ده ها هزار کیلومتر دریانوردی شده پهلو گرفته اند، ابراز داشت: تدبیر رهبر معظم انقلاب را اجرا کردیم که فرمودند مظهر اقتدار مردم در دریا نیروی دریایی است.

وی عنوان کرد: امروز یکی از شاهراه های مهم دنیا در خلیج عدن و باب المندب است که دزدان دریایی در آن حضور دارند و چون بسیار از کشتی ها باید از آنجا عبور کند اگر امنیت لازم وجود نداشته باشد می تواند به وجهه و  اقتصاد کشور ضربه وارد کند، تاکنون نیروی دریایی توانسته بیش از 3 هزار و 800 کشتی را از منطقه تهدید دزدان دریایی به سلامت عبور دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که با قدرت در برابر دشمنان ایستاده ایم، خاطرنشان کرد: با نگاه به اقتصاد مقاومتی نیروهای مسلح امروز در جایگاهی هستند که برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود احتیاجی به دیگران ندارند، امروز در داخل ناوشکن و زیردریایی می سازیم.

وی اضافه کرد: برای دفاع از مرزها و منابع ایران و همچنین حفاظت از منافع و امنیت آماده هستیم و این مأموریت مهم ما است، نیروی دریایی ارتش و سپاه تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و با پشتیبانی مردم مأموریت ها را انجام می دهند، به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که حتی فکر تجاوز به ایران را به خود راه دهد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات