۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۶۳۹۵۶

مراسم وداع با آیت‌الله فاضل در حوزه علمیه فیضیه بابل برگزار می شود

مراسم وداع با آیت‌الله محمد فاضل استر آبادی، تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل، امشب در این حوزه برگزار می شود.
آیت الله محمد فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم وداع با آیت‌الله محمد فاضل استر آبادی، تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل، امشب در این حوزه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور علما، روحانیان، طلاب مدارس علمیه استان، مسؤولان استانی و شهرستانی و علاقه مندان به جایگاه علم و فقاهت برگزار خواهد شد.

آیت‌الله محمد فاضل استرآبادی از علمای برجسته مازندران و مؤوسس مدرسه علمیه فیضیه مازندران که از شامگاه سوم آذرماه به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری بود، صبح روز گذشته در سن 81 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، این عالم فقید فرزند آیت‌الله نجفعلی فاضل استرآبادی از علمای محبوب مازندرانی بود که در سال 1314 در شهر نجف عراق دیده به جهان گشود و به دلیل هوش سرشار و توانایی علمی بالا از فضلای حوزه علمیه نجف به شمار می‌رفت، در پی فشار بعثی در سال 1354 به شهرستان بابل بازگشت و در شهرستان بابل ساکن شد.

آیت‌الله فاضل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مسؤول کمیته امنیتی شهرستان بابل وارد عرصه خدمت شد و سپس بنا به اصرار چهره‌های شاخص و مطرح انقلاب کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و در سال 1359 به عنوان نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.

وی چندی بعد به دلیل زمینه‌های علمی و فقهی شهرستان بابل که از گذشته مرکز فقاهت در شمال کشور مطرح بود، به فکر تاسیس مدرسه علمیه فیضیه مازندران افتاد و با پیگیری‌های مجدانه در سال 1363 اقدام به تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران در روستای سلطان محمد طاهر از توابع شهرستان بابل کرد.

آیت‌الله فاضل پدر بزرگوار طلبه شهید محمد مهدی فاضل و داماد آیت‌الله کوهستانی بود که آثار ارزشمندی مانند راهنمای لمعه، دعا و نیایش، سه مقاله پیرامون عاشورا، اربعین و نوروز، عاشورا، انگیزه، شیوه و بازتاب آن، نگاهی به شخصیت و حقوق زن در اسلام و سایر ملل، فلسفه تفاوت های زن و مرد در حقوق اسلام، تحلیل مبنای تاریخی اربعین حسینی، شیوه تالیف  و سبک فقهی کتاب مجمع الفائده و البرهان، نگاهی به کتاب الحدائق الناضره، شیخ مفید و نوسازی فقه شیعه یک، شیخ مفید و نوسازی فقه شیعه دو، شخصیت و جایگاه علامه حلی (ره) در فقه و نگاهی به کتاب نفیس جواهر الکلام را از خود به یادگار گذاشته است.

بر اساس اعلام ستاد بزرگداشت آیت الله فاضل؛ مراسم تشییع پیکر مطهر این عالم ربانی ساعت ۹ صبح فردا همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از امام‌زاده قاسم(ع) تا میدان شهید بزاز و از روستای سلطان محمد طاهر تا مدرسه فیضیه مازندران خواهد بود و سپس پیکر آن عالم ربانی به نجف اشرف منتقل و در قبرستان وادی‌السلام به خاک سپرده خواهد شد.

گفتنی است؛ در پی ارتحال آیت الله فاضل، تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل، بسیاری از علما، شخصیت های سیاسی و حوزوی نظیر رییس قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار، مجمع نمایندگان، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی پیام تسلیتی صادر کردند./950/203/ب3

ارسال نظرات