۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۶۳۹۷۴
امام جمعه دزفول:

مسؤولان شهامت عذرخواهی از مردم را داشته باشند

امام جمعه دزفول با اشاره به سانحه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان و ضرورت محاکمه مقصران این سانحه گفت: مسؤولان باید فرهنگ پاسخگویی و شهامت عذرخواهی را داشته باشند.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این حادثه تروریستی حله عراق و شهادت تعداد زیادی از زوار ایرانی شیرینی اربعین حسینی را به کام محبان اهل بیت(ع) تلخ کرد، ابراز داشت: داعشی ها و دشمنان اهل بیت(ع) تحمل وحدت و یکدستگی جهان اسلام را نداشتند و با پشتیبانی حامیان جنایتکار، چنین جنایت هولناکی را که در واقع نشان دهنده درماندگی در برابر اربعین است، مرتکب شدند که در این زمینه مسؤولانی ایرانی و عراقی باید امنیت کامل را مهیا کنند.

امام جمعه دزفول با بیان این که اربعین پیروزی بزرگی برای جبهه حق و اسلام است، گفت: نباید اجازه سوء استفاده دشمنان از خلأهای امنیتی را داد و در این باره مسؤولان نباید اجازه نفوذ دشمن در کوچکترین روزنه را دهند و قطعا خون شهیدان این حادثه تروریستی دامان عاملان و حامیان آنها را خواهد گرفت.

رییس شورای فرهنگی عمومی با اشاره به سانحه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان اظهار داشت: ظاهرا سهل انگاری و کوتاهی برخی از دست اندرکاران و مسؤولان مربوطه مسبب چنین عملی است و دلایل این حادثه بدون هیچگونه حاشیه سازی بررسی و مسؤولان ذی ربط بازخواست و پاسخگوی مردم باشند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ابراز امیدواری کرد تا گزارشی صحیح و واقعی به مردم ارائه شود و با شفافیت کامل کوتاهی ها و نقص ها را بیان و برخوردهای قانونی صورت گیرد.

وی با بیان این که مسؤولان باید فرهنگ پاسخگویی و قبول قصورات را پذیرا باشند، خاطرنشان کرد: شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت ها قابل قبول نیست و به هنگام قصور، شهامت عذرخواهی داشته و خود را برای قبول قصور آمده کنند.

امام جمعه دزفول در پایان با اشاره به این که باید از فضای فرهنگی و معنوی محرم و صفر مراقبت کرد، ابراز داشت: مسؤولان فرهنگی با آماده سازی فضای معنوی زمینه رشد فرهنگی و مذهبی جامعه را مهیا سازند./9456/302/ب3

ارسال نظرات