۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۶۴۲۹۳
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

وابستگی جناحی نباید در مسؤولیت ها دخالت داده شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر شخصی وابسته به جناح و گروهی است و بخواهد آن وابستگی را در مسؤولیت اصلی و شغل حکومتی خود دخالت دهد کار نادرستی انجام داده و حتی از نظر قانونی تخلف محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حاشیه ها از سوی مسؤولان کشوری را امری مذموم توصیف و با تبیین پیامدهای این مساله، گفت: مسؤولان کشور با توجه به مسؤولیت و با انتخابی که سر کار آمده اند یک سری وظایف تعریف شده ای دارند.

وی افزود: اگر به آن وظایف تعریف شده بپردازند در راستای مسؤولیت خود و اهداف گام برداشتند، ممکن است به صورت طبیعی در راستای مسؤولیت اقدام کردن پیامدهای جانبی داشته باشد، این گونه حاشیه ها اجتناب ناپذیر است اما حاشیه هایی هست که گاهی مسؤولی به جای پرداختن به وظایف اصلی خود وقت خود را به اموری که خارج از وظیفه اوست اختصاص می دهد.

رییس دانشگاه قم اظهار داشت: اگر شخصی وابسته به جناح و گروهی است و بخواهد آن وابستگی و مواضعی که در ارتباط با جناح دارد را در مسؤولیت اصلی و شغل حکومتی خود دخالت دهد کار نادرستی انجام داده و حتی از نظر قانونی تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: تمام کسانی که تعهدی به نظام اسلامی و به مبانی انقلاب مؤمن هستند این ایمان و تعهد آنها باید مانع شود که در فعالیت های خود به صورت عالما عامدا حاشیه ایجاد کنند این در رابطه با خود فرد است اما در فعالیت های اجتماعی گاهی این فعالیت پیامدی پیدا می کند که ناخواسته است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که گاهی ممکن است مسؤولی بدون این که نیت ایجاد پیامد منفی داشته باشد اما کار شاید به گونه ای باشد که این پیامد منفی را در جامعه ایجاد کند، ابراز داشت: اینگونه موارد می توان با یک نگاه موسع از حدیث« از مواضع تهمت بپرهيزيد» استفاده کنیم و بگوییم افراد تا جایی که درک می کنند و با توجه به تجربیات مسؤولان نباید کاری کنند که فعالیت ها و کارهای آنان به گونه ای باشد که حتی پیامد ناخواسته در پی داشته باشد.

وی عنوان کرد: از جمله مصادیق این امر همین حاشیه سازی است که می تواند وحدت و آرامش جامعه را بر هم بزند و گسست اجتماعی  ایجاد کند، این کار می تواند طمع دشمنان را نسبت به جامعه اسلامی افزایش دهد، اینها اموری است که از حاشیه سازی ناشی می شود.

رییس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: همیشه اینگونه نیست که فرد از روی قصد و عمد حاشیه سازی کند از این رو مسؤولان نباید کاری انجام دهند که سبب حاشیه سازی شود، اگر احتمال می دهند که کار یا سخن آنها سبب حاشیه می شود به توجه به تعهدی که به آرمان های انقلاب، خون شهدا، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب دارند باید مانع این قبیل فعالیت ها شوند؛ حال اگر کسی لغزید دیگر نباید آن را ادامه دهد و تکرار کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات