۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۶۴۳۸۲
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

خطر نفوذ در حوزه های علمیه بسیار جدی است/ علت فاصله گرفتن منتظری از انقلاب

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطر نفوذ در حوزه های علمیه را بسیار جدی خواند و تاکید کرد که طلاب و روحانیان باید کاملا هوشیار باشند و این خطر را جدی بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جریانات انقلابی و غیر انقلابی در حوزه های علمیه و سیر تاریخی آن به بیان نکاتی پرداخت و اظهار داشت: هرکس در مقابل فقه جواهری که به بیان امام راحل مبنای حوزه علمیه است و در مقابل آن اسلام نابی که ایشان می فرمود بایستد، از حوزه انقلابی فاصله گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: باید توجه داشت که امروز بیان‏گر زوایا و ابعاد این اسلام ناب، منحصرا رهبر معظم انقلاب هستند؛ دشمنان اسلام و انقلاب هم به خوبی نقش حوزه علمیه را در جهت دهی انقلاب تحلیل کرده اند و به همین جهت است که مقام معظم رهبری به طور مستمر مسؤولیت ها و جایگاه حوزه علمیه را متذکر می شوند.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرگزاری رسا، آغاز نقطه اختلاف آیت الله منتظری با انقلاب و امام راحل را فراتر گذاشتن پای وی از توانش دانست و افزود: یکی از جریان هایی که باعث لغزش آیت الله منتظری شد، طیف مهدی هاشمی بود که قصد داشت با سپر شخصیتی چون منتظری قدرت مطلقه در نظام جمهوری اسلامی را به دست بگیرد. جریان دیگری هم افرادی مثل طیف ولایتی ها و  انجمن حجتیه ای ها بودند که می خواستند فساد فراگیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به فعالیت انجمن حجتیه و طیف ولایتی ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: این افراد با انقلاب زاویه داشتند و در بحث انقلاب هم وارد نمی شدند؛ معتقد بودند که باید فساد فراگیر شود تا ظهور حضرت حجت(عج) رخ دهد؛ این گروه در ابتدا مخالف آیت الله منتظری بودند اما از همان جایی که وی در بحث ولایت فقیه با امام راحل زاویه پیدا کرد، به سمت او گرایش پیدا کردند؛ پس از عزل آیت الله منتظری از سوی امام خمینی(ره) هم به سمت تشیع لندنی حرکت کردند. این جریان که پوسته‌ای از اسلام دارند بسیار خطرناک هستند و در گروه تشیع لندنی مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت هوشیاری حوزه های علمیه گفت: بحث نفوذ در حوزه های علمیه بسیار جدی است. حوزه های ما باید هوشیار باشند کار سخت است اما شناخت راحت است فقط باید «فاخلع نعلیک». خلاصه محبت های جاه و مقام زر و زیور دنیا را کند. آنوقت وقتی کنده شد این ها، ذهن انسان از زنجیرهای استعمار راحت می شود، راحت می تواند درک کند و خداوند هم دست انسان را می گیرد. /828/ت302/ج

ارسال نظرات