۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۴۳۶
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان:

زندگی به روش ائمه اطهار از موارد اظهار محبت عملي است

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان با بيان اينکه اظهارت محبت به اهل بيت(ع) با عزاداري و اشک ريختن همراه با عمل بايد باشد، گفت: به روش ائمه زندگي کردن و رعايت شئونات و مسائل ديني از موارد اظهار محبت عملي است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني سه شنبه شب در حسينيه سيدالهشدا در جمع عزاداران هيأت انصار الحسين(ع) متوسلين به جوادالائمه(ع) دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه تشابه به اهل بيت(ع) زماني محقق مي شود که مانند آن بزرگواران رفتار شود، گفت: امام رضا(ع) هيچگاه افراد نيازمند را از درخانه خود دست خالي رد نمي کرد.

وي افزود: در برخي هيئات مذهبي که هزينه هاي بسياري مي شود، به فقرا و نيازمندان توجهي نمي شود، درصورتي که فقرا در اولويت طعام دادن و نذري دادن هستند.

حجت الاسلام حسيني با نهي کردن از نگاه حقيرانه به فقرا، گفت: ائمه اطهار(ع) خود سراغ نيازمندان مي رفتند و منتظر دست دراز کردن فقرا و نيازمندان نمي ماندند.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان با تأکيد بر اينکه نبايد مسؤولان و روحانيت را از ديگر مردم جدا دانست و در محافل و در زمان پذيرايي مکاني مجزا برايشان در نظر گرفت، بیان کرد: تکبر از سيره معصومان(ع) به دور است.

به گفته وي، برخي در مسائل ديني پايبند ضوابط و مسائل دين نيستند و خود را عالم بر همه چيز مي دانند و با اظهارات خود شخصيتهاي ديني و بزرگان را زير سؤال مي برند.

وي با اشاره به اينکه خداوند مي فرمايد، مؤمنان بدانيد که خدا و ملائکه بر پيامبر اسلام(ص) درود مي فرستند و شما نيز درود بفرستيد و در برابر پيامبر اکرم(ص) تسليم باشيد، گفت: انسان مؤمن بايد تابع محض دستورات الهي و پيامبر اسلام(ص) باشد و در اين امور نظر شخصي خود را اعمال نکند.

ازدياد طلاق يکي از معضلات بزرگ شهرستان کاشان است

حجت الاسلام حسيني با تأکيد بر زيارت همراه با معرفت، ابراز کرد: برخي جواب سلام خود به امام رضا(ع) مي شنوند که آيت الله بهجت در اين زمينه مي فرمايد، کساني هستند که تا جواب سلام امام رئوف را نشنوند وارد حرم نمي شوند.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان با بيان اينکه اظهارت محبت به اهل بيت(ع) با عزاداري و اشک ريختن همراه با عمل بايد باشد، گفت: به روش ائمه زندگي کردن و رعايت شئونات و مسائل ديني از موارد اظهار محبت عملي است.

وي با اظهار تأسف از افزايش سن ازدواج در جامعه به واسطه سختگيريهاي بي مورد در امر ازدواج، بیان کرد: ازدياد طلاق يکي از معضلات بزرگ و تهديدات در شهرستان کاشان است.

وي، آمار طلاق در کاشان را تکان دهنده دانست و گفت: در شهرستان کاشان از هر پنج ازدواج يکي منجر به طلاق مي شود که اين نشان از آشنا نبودن زوجين با روشهاي صحيح همسرداري است.

حجت الاسلام حسيني از مراسم اربعين حسيني به عنوان يک مانور عظيم شيعي ياد کرد و افزود: دنيا مبهوت عظمت اربعين حسيني شد و با تهديدات فراوان، شاهد حضور ميليوني مردم سراسر جهان در کربلاي معلا بوديم./202/1307/ب1

ارسال نظرات