۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۵۴۲
رییس دانشگاه علم و فرهنگ:

ترویج فرهنگ ایرانی نزد خود ایرانیان بسیار کم رنگ است

ایمانی خوشخو در نشست علمی باموضوع گردشگری و معنویت با بیان اینکه هر سفری دیدگاه مقدسی دارد، گفت: ادراک معنوی گردشگران از سفر را باید با فرهنگ سازی بالا برد و به آن با دید مقدس نگاه کرد.
خوشخو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین ایمانی خوشخو رییس دانشگاه علم و فرهنگ در نشست علمی باموضوع گردشگری و معنویت که صبح امروز در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، گفت: هر سفری دیدگاه مقدسی دارد.

وی افزود: ادراک معنوی گردشگران از سفر را باید با فرهنگ سازی بالا برد و به آن با دید مقدس نگاه کرد چرا که در هر سفری شاخصه های معنوی فراوانی است که انسان با کمی دقت و تفکر می تواند به دیدگاه معنوی آن پی ببرد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به دیدگاه های یک مستشرق در مورد پیوند معنویت و گردشگری اظهار داشت: در هر سفری معنویت و قداست وجود دارد به عنوان مثال در سفر به ساحل دریا شاخصه های معنوی فراوانی وجود دارد که برای نمونه می توان به سلامتی روحی و جسمی، رهایی از محدودیت ها، ماجراجویی و جسارت، بازگشت به دوران کودکی و تسلیم در برابر یک قدرت برتر اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در بهمن ماه امسال عنوان داشت: این کنفرانس با همت دانشگاه علم و فرهنگ در 26 و 27 بهمن ماه 1395 با حضور اساتید بین اللملی از کشورهای آمریکا، یونان، استرالیا، مالزی برگزار خواهد شد.

در ادامه سید رضی موسوی گیلانی عضو هیأت علمی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی با اشاره به اهمیت تمدن ایرانی نزد گردشگران خارجی اظهار داشت: تمدن و فرهنگ ایرانی نزد خود ایرانیان غریب است و برای آنان عادی شده است.

موسوی گیلانی افزود: گاهی نگاه دیگران بسیار با اهمیت و برجسته است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ اکثر گردشگران خارجی معتقد هستند فرهنگ و تمدن ایرانی از مبانی عرفان الهام گرفته شده است.

وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی نزد خود ایرانیان بسیار کم رنگ است و بیشتر تمدن ایرانی را مستشرقان در کتاب ها و سفرنامه هایشان بیان می کنند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی خاطر نشان کرد: بسیاری از آثار ملی و فرهنگی ایران توسط خود ایرانیان در طول سال های گذشته از بین رفته است و این آسیب بزرگی در تمدن و فرهنگ یک کشور است این نشان دهنده عدم خودباوری ما ایرانیان است در حالیکه در بسیاری از کشورها برای حفظ بافت سنتی شهر هزینه های فراوانی می کنند./1325/202/ب3

 

 

 

  

ارسال نظرات