۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۶۷۵۹۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

حل مشکل اشتغال روستاییان از مهم‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی حل مشکل اشتغال روستاییان است، دولت برای این منظور تسهیلات خوبی قرار داده و به همین دلیل لازم است مردم دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای استفاده از این تسهیلات بیشتر فعالیت کنند.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی عصر امروز در مراسم روز فرهنگ روستا از مجموعه برنامه‌های هفته فرهنگی شهرضا که در روستای امامزاده علی اکبر(ع) این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: شهرضا در حوزه فرهنگ و هنر یکی از بزرگترین شهرستانهای کشور است که در معرفی آن در مجامع استانی و ملی، بیان ویژگیهای فرهنگی و چهره‌های علمی و هنری، یکی از مهمترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: باید به بازسازی خرده‌ فرهنگها و بخشهایی از فرهنگ غنی شهرضا که در حال فراموشی است پرداخته و اجازه ندهیم از بخشهای فرهنگی که در سول سالیان متمادی ایجاد شده است نابود شود یا به فراموشی سپرده شود، البته برای احیای فرهنگ مردم هم باید همکاری کنند زیرا امور فرهنگی، اموری اداری و دستوری نبوده و باید با مشارکت مستقیم مردم حفظ و احیا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هر بخشی از فرهنگ غنی و دیرینه مردم به فراموشی سپرده شده یا نابود شود، حداقل 10 سال زمان نیاز است  تا آن بخش از فرهنگ احیا شود پس نبابراین وقتی ایجاد بخشی از فرهنگ تا این اندازه مهم و اثرگذار است باید با تمام وجود برای حفظ آن تلاش کنیم.

محمودی اذعان کرد: باید همه بخشهای جامعه به عنوان حامیان جامعه وارد عمل شده و در این زمینه همکاری کنند، متأسفانه بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی یا تولیدات صدا و سیما با فرهنگ سنتی مردم همخوانی ندارد، امروزه به سادگی شاهد هستیم که با فراموشی بخشی از فرهنگ غنی مردم نظیر صله رحم و دید و بازدید فرهنگ بیگانه و سردی روابط به جای آن حاکم شده است، البته با تلاشهایی که دلسوزان فرهنگی انجام می‌دهند هنوز به مرحله بحرانی نرسیده‌ایم اما باید از ایجاد چنین وضعیتی جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: متأسفانه حوزه فرهنگ در کشورمان متولی خاصی ندارد، این مسأله باعث پراکندگی بودجه‎های فرهنگی و عدم پاسخگویی بسیاری از نهادهایی شده که این اعتبارات را دریافت می‌کنند، البته تلاشهایی برای رفع موانع قانونی در این زمینه و معرفی یک نهاد مشخص به عنوان متولی حوزه فرهنگ انجام شده است و از با انجام امور مربوط به آن، از این پس تنها یک نهاد در برابر معضلات فرهنگی پاسخگو خواهد بود.

عضو هیأت رییسه فراکسیون مستقلین مجلس گفت: مشکلات اجرایی در شهرستان مشخص شده و در جلسات مختلفی که در این زمینه با مدیران اجرایی برگزار شده راهکارهایی هم پیشنهاد شده است، تاکنون بیش از 200 جلسه با مدیران ارشد کشوری درباره معضلات حوزه انتخابیه برگزار شده است.

محمودی گفت: یکی از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی حل مشکل اشتغال روستاییان است، دولت برای این منظور تسهیلات خوبی قرار داده است و به همین دلیل لازم است مردم دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای استفاده از این تسهیلات بیشتر فعالیت کنند./202/868/ب1

ارسال نظرات