۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۶۸۰۹۹
دی‌ماه امسال؛

اجلاس استانی «نماز اول» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: اجلاس استاني «نماز اول» در خراسان شمالي با محوریت نقش نماز در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دی‌ماه امسال به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رضا احمدي فرد، ریيس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری اجلاس استانی «نماز اول» در این استان با محوریت نقش نماز در پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي خبر داد و افزود: اجلاس استاني نماز اول، دی‌ماه امسال به ميزباني بجنورد و در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وي اضافه كرد: در اجلاس استاني نماز اول در خراسان شمالي از فعالان نماز و افراد و دستگاه‌های برتر كه در ترويج و بسط فرهنگ اقامه نماز فعاليت شاخص و مؤثري داشته‌اند، تجليل می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: هدف از برگزاري اين اجلاس تأکید بيش از بيش به جايگاه و نقش نماز در جامعه و زندگي اجتماعي و شخصي بوده كه بايد این مهم با آگاهي بخشي، بصيرت افزايي و اطلاع‌رسانی صحيح مورد توجه قرار گرفته و به‌تناسب آن عمل شود.

وی با اشاره به برگزاري مطلوب اجلاس‌های قبلی نماز در استان خراسان شمالی، ادامه داد: امید می‌رود امسال هم اجلاس استاني نماز اول در بجنورد با همكاري همه متوليان امر نماز به نحو احسن برگزار شده و دستگاه‌های اجرايي و ساير دستگاه‌ها ما را در برگزاري هر چه بهتر اين اجلاس ياري دهند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به اینکه اجلاس نماز اول در خراسان شمالی با محوریت نقش نماز در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز بر اساس بررسی‌های کارشناسی بر همگان ثابت شده که نماز جايگاه ویژه‌ای در پيشگيري از آسیب‌های اجتماعي و كنترل ناهنجاريهاي گوناگون اجتماعي و رواني دارد؛ زيرا سبب آرامش دروني شده و با تقویت روحیه و مقاومت انسان در برابر مشکلات فردی و اجتماعی، عزم وی را برای بهبود اوضاع ارتقا می‌دهد.

وی اظهار داشت: اهميت و نقش محوري نماز در پيشگيري از ناهنجاريهاي اجتماعي و زندگي فردي قابل انكار نيست به‌طوری كه يكي از مؤثرترين راهها در راستاي كاهش جرم و جنايت در جامعه اسلامي ترويج و گسترش بيش از بيش فريضه نماز است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به نقش بازدارندگي نماز درزمینهٔ معضلات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی، افزود: نماز از بهترين اعمال در این راستا بوده كه با توجه بیشتر خانواده‌ها و مسؤولان به برپايي اين فريضه و ترويج بهتر آن در سطح جامعه، خشونت و بی‌اخلاقی در خانواده و جامعه كاهش می‌یابد.

وي با تأکید بر نهادينه كردن فرهنگ اقامه نماز در بين جوانان و نوجوانان، اضافه كرد: بهترين و مؤثرترين راهكار براي پيشگيري از آسيبها و ناهنجاری‌های اجتماعي و معضلات اخلاقي در جامعه اسلامي، نهادينه كردن فرهنگ اقامه نماز و توجه بيشتر به برپايي نماز در مدارس و آموزشگاهها است.

ریيس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي با بيان اينكه همه در قبال نماز مسؤوليت همگاني داريم، افزود: ترویج و نهادینه کردن مطلوب فرهنگ نماز در جامعه به‌ تنهایی از عهده یک نهاد و ستاد خارج است؛ از این‌ رو باید همه افراد، مسؤولان و دستگاه‌ها نقش و رسالت خود در ترویج این فریضه الهی در جامعه اسلامی را به‌ خوبی ایفا کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات