۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۴۴۳
مدیر مدرسه علمیه فاطمه:

حاشیه سازی‌ها در جامعه با بصیرت افزایی و روشنگری کاهش می‌یابد

جان‌نثاری گفت: افراد جوان باید مسائل اخلاقی را با دقت و با حساسیتی که دین مطرح می‌کند، به درستی آموزش ببینند تا در زمان‌هایی که متصدی امور می‌شوند، بتوانند از فرافکنی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها دور بمانند.
حوزه های علمیه خواهران

فاطمه جان نثاری مدیر مدرسه علمیه فاطمه (س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با آفات و پیامدهای حاشیه سازی‌ها، بیان داشت: معمولاَ حاشیه سازی‌ها افراد را از کارهای اصلی بازمی‌دارد و در جامعه سبب ایجاد جنگ‌های روانی می‌شود؛ از این رو افکاری که بهتر است بر سر مسائل مهم و نیازهای اصلی متمرکز شود، از مسیر مهم خود دور می‌شوند.

وی در ادامه گفت: حاشیه‌سازی‌ها سبب آشفتگی روانی افراد جامعه می‌شود؛ مدیران تمام رده‌ها باید از این مسائل دور باشند؛ نه دنبال حاشیه باشند و نه ایجاد حاشیه کنند تا بتوانند کارهای‌شان را بر اساس اصول و ضوابط انجام دهند و از اهداف و برنامه‌های خود دور نشوند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه (س) در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای دوست دارند با فرافکنی و طرح مسائل حاشیه‌ای برای کشور مشکل ایجاد کنند، گفت: نمی‌توانیم بگوییم این عده از روی عمد دوست دارند برای کشور مشکل ایجاد کنند، چرا که قطعاَ یک فرد مسلمان هیچ وقت دنبال این‌گونه اعمال نیست؛ اگر منصفانه به این قضیه نگاه کنیم، می‌بینیم که وقتی انسان از اخلاقیات دینی بهره خوبی نگرفته باشد، مسلماَ در یک سری وادی‌ها خواهد افتاد که این وادی‌ها نه به نفع خود و نه به نفع جامعه اسلام است.

وی همچنین ابراز داشت: توصیه ما به ویژه به افراد جوان این است که مسائل اخلاقی را با دقت و با حساسیتی که دین مطرح می‌کند، به درستی آموزش ببینند تا در زمان‌هایی که متصدی امور می‌شوند، بتوانند از این دست فرافکنی‌ها دور بمانند و مسائل را در جایگاه درست، دسته‌بندی و توجیه کنند و به این دام‌ها گرفتار نشوند.

جان نثاری اظهار داشت: نمی‌توان گفت پشت پرده حاشیه‌سازی‌ها، وابستگی به جاهای دیگر هست، بلکه پشت تمام این‌ها معمولاَ کم‌بینشی و کم‌بصیرتی است؛ اگر این نگاه‌ها سازمان‌دهی و اصلاح شوند و در جامعه بصیرت‌افزایی و روشنگری صورت بگیرد، حتماَ این دست اتفاقات کم و کمتر خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه (س) در اشاره به مهمترین مشکلات کشور که مسؤولان باید به آنها توجه داشته باشند، گفت: مسائلی که باید به آنها رسیدگی شود، معمولاَ مسائل معنوی ما هستند که به دنیا و آخرت ما کمک می‌کنند؛ کسانی که مسائل معنوی را رعایت می‌کنند هم از لحاظ دنیوی و هم به لحاظ اخروی به آرامش خاصی می‌رسند.

وی در ادامه افزود: دیگر مسئله‌ای که بسیار مهم است، مسائل اقتصادی است؛ در روایت داریم انسان گرسنه دین و ایمان ندارد؛ در حکومت حضرت امیر(ع) می‌بینیم که به بحث اقتصادی، معیشتی، بیت‌المال و رسیدگی به احوال کسانی که باید از بیت‌المال بهره کافی ببرند، بسیار پرداخته می‌شد؛ مسؤولان ما نیز باید با بهره‌گیری از تعلیمات امامان به این موضوعات بیشتر بپردازند.

جان نثاری در اشاره به مسأله ضروری و مهم بهداشت و درمان گفت: با این حجم از بیماری‌ها، باید بخش بهداشت و درمان خیلی خوب کار کند؛ چرا که وقتی فردی بیمار می‌شود، به طور کل، خانواده درگیر می‌شود، در این حالت اگر بیمار هم دچار فقر و جور کردن هزینه درمان و هم دغدغه بیماری داشته باشد، به روحیه خانواده و خود بیمار بسیار صدمه وارد می‌شود؛ دولت باید در این زمینه بیشتر رسیدگی کند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه (س) در ادامه ابراز داشت: هر کسی در هر جایگاه و مقامی، با هر مسؤولیتی، اگر خود را جای مراجعه کنندگان بگذارد، خیلی راحت‌تر می‌تواند مسائل را بررسی کند؛ به طور مثال وقتی یک مسؤول، خود را یک شهروندی بداند که از وسایل عمومی استفاده می‌کند، تصمیمات جدی‌تر و دقیق‌تری در این زمینه خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما به مسؤولان این است که در سال، چند بار، به انحاء مختلف و بدون متوجه شدن مردم، در جامعه حضور یابند تا از نزدیک و بدون واسطه با مشکلات و دغدغه‌های مردم آشنا شده و رسیدگی‌های لازم را انجام دهند./302/966/ب1

ارسال نظرات