۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۶۸۵۷۹

سمینار «وحدت امت درآموزه‌های پیامبر اسلام» در بنگلادش برگزار شد

سمینار «وحدت امت درآموزه‌های پیامبر اسلام (ص)» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش برگزار شد.
سمینار وحدت در بنگلادش

به گزارش خبرگزاری رسا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سمینار «وحدت امت درآموزه‌های پیامبر اسلام (ص)» را در تالار اجتماعات انجمن پزشکان بنگلادش در مرکز شهر داکا برگزار كرد.

در این برنامه كه تعدادی از علمای اهل سنت و تشیع، استادان دانشگاه، دانشجویان و طلاب حضور داشتند، سید موسی حسینی، رایزن فرهنگی كشورمان در بنگلادش با عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و نیز ولادت امام حعفر صادق (ع)، نیاز و ضرورت امت اسلامی به وحدت و همبستگی در جهان امروز را در چند محور مورد بحث قرار داد.
 
وی ضمن اشاره به ویژگی‌های جامعه جاهلی قبل از بعثت پیامبر اسلام (ص)، آثار و برکات بیشمار رسالت پیامبر برای بشریت، از جمله دعوت به یکتاپرستی و اتحاد و پرهیز از شرک و بندگی طاغوت را تشريح كرد.

وي گفت: برای شناخت هر چه بیشتر وحدت امت در آموزه‌های پیامبر اسلام (ص)، ابتدا مطالعه و بررسی این امر لازم است که ویژگی‌ها و خصوصیات جامعه‌ای که رسول‌الله (ص) در آن مبعوث شد شناخته شود تا پس ازآن روشن شود که پیامبر (ص) در دوره رسالت خود چگونه جامعه‌ای را به بشریت تحویل داد.
 
رایزن فرهنگی ایران افزود: گرامیداشت میلاد پیامبر (ص) و بیان ارشادات آن حضرت در اینگونه محافل، این پیام را به همراه دارد که ضرورت بازگشت به تعالیم وحدت‌بخش پیامبر بزرگ اسلام (ص)، شناخت و مقابله با دسیسه‌های دشمنان در به جان انداختن مسلمانان با یکدیگر و پرهیز از تفرقه، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
 
وي تأكيد كرد: بنابراین برای مبارزه با جاهلیت نوین، مسلمانان باید بیش از پیش، وحدت و هوشیاری خود را در قبال دشمنان اسلام حفظ کنند.
 
محمد فضل ربی میا، نایب‌ ريیس پارلمان بنگلادش، نيز اظهار كرد: می‌خواهم بگویم که خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را به عنوان رحمة للعالمین فرستاده، نه رحمة للمسلمین. ایشان در زمانی به دنیا آمد که مردم جزیره عرب در جهالت به سر می‌بردند.
 
وي افزود: ما که به وی ایمان آوردیم باید به کتاب وی هم ایمان کامل بیاوریم. قرآن می‌گوید: «ذلک الکتاب لا ریب فیه». مفهوم این جمله این است که در کتاب‌های دیگر راه شک وجود دارد؛ یعنی کارهایی انجام شده تا این راه شک به وجود بیاید. بنابراين در ادیان دیگر اختلافات زیادی پیش آمده است؛ ولی کتاب ما قرآن، از این لحاظ کاملاً سالم و دست نخورده باقی مانده است.
 
ربی میا ادامه داد: به نظر من این نکته می‌تواند عامل بسیار قوی در وحدت و همبستگی بین مسلمانان جهان باشد. چون امروز آنچه از همه بیشتر ضروری است؛ ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان است و در این راستا ما به سه چیز نیاز داریم که برگرفته از تعلیمات آسمانی دین اسلام است؛ یکی احترام متقابل بین برادران مسلمان، دوم ایمان راسخ و خالص به تعلیمات دینی‌مان و سوم تقوی که در حقیقت از همه مهم‌تر همین موضوع آخری است.
 
نايب رييس پارلمان بنگلادش افزود: اگر تقوای ما بالا رود، تنها در این صورت است که ما می‌توانیم بر توطئه‌های دشمنان  فائق آییم و متحد باشیم./980/ب102/د

ارسال نظرات