۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۶۸۸۳۲

برگزاري سمينار «محمد پيامبر رحمت و برادري» در زیمبابوه

سمينار «محمد (ص) پيامبر رحمت و برادري» به همت رايزني فرهنگي كشورمان در مسجد آل محمد (ص) زیمبابوه برگزار شد.
زیمبابوه


به گزارش خبرگزاری رسا، به منظور بزرگداشت ميلاد پيامبر اكرم (ص) و هفته وحدت در زیمبابوه، سمينار «محمد (ص) پيامبر رحمت و برادري» با حضور مسلمانان، مسيجيان بومي از تشكل‌هايي چون شوراي مسيحيان آپوستوليك، شوراي كليساهاي زيمبابوه و نيز ایرانیان، هندی‌ها، لبنانی‌ها، پاکستانی‌های مقیم و خانواده‌هایشان و محبان اهل بيت (ع) در محل سالن اجتماعات مسجد آل محمد (ص) برگزار شد.

اين مراسم با تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد از سوی يكي از مسلمانان اهل سنت از منطقه كوادزانا آغاز شد و سپس، شيخ عبدالله ماكوئينجا، رييس مركز اسلامي فاطمه زهرا (س) ضمن تبريك ايام ولادت با سعادت پيامبر اعظم گفت: بسيار خرسنديم كه امسال برادران اهل سنت از گروه‌هاي مختلف و نيز، از تشكل‌هاي مختلف مسيحي زيمبابوه در اين همايش شركت كردند.

در ادامه اين مراسم، يوسف سعيدي، دبيركل سازمان جوانان مسلمان زيمبابوه (ZMYO) طي سخناني، گفت: يقيناً در حال حاضر مقوله وحدت مهمترين مسأله جهان اسلام است و با توجه به مشتركات بسيار زيادي كه مسلمانان با يكديگر دارند، مي‌توان به اين مهم دست يافت.

حضرت محمد (ص) پيام‌آور صلح بود

كشيش موانزا، از اعضاي كميته گفت‌وگوي اديان زيمبابوه در سخنان خود، اظهار كرد: بدون شك حضرت محمد (ص) بزرگترين و تأثيرگذارترين فرد در تاريخ بشريت بوده ‌است و برخلاف آنچه كه برخي رسانه‌ها منتشر مي‌كنند، آن حضرت (ص) پيام‌آور صلح و دوستي بود و ما مي‌دانيم كه وي به اسراي جنگ‌هايي كه بر مسلمانان تحميل مي‌شد اين فرصت را مي‌داد تا در مقابل آموزش خواندن و نوشتن به مسلمانان آزادي خود را بدست بياورند؛ چيزي كه تا آن زمان و شايد بعد از آن هم در تاريخ بشر بي سابقه بوده است.

شيخ آصفه چاندي، از ليگ فارغ‌التحصيلان (مدينه) سخنران سوم برنامه بود كه ضمن برشمردن گوشه‌هايي از سيره پيامبر اسلام (ص) به عنوان پيام‌آور رحمت و برادري اظهار كرد: شايد برخي تعجب كنند كه من در برنامه‌اي از سوي شيعيان برگزار مي‌شود، شركت كرده‌ام اما بايد بگويم در كشوري كه آزادي اديان به رسميت شناخته شده لازم است پيروان اديان و مكاتب مختلف با اتحاد و همبستگي مانع بروز مشكلاتي شوند كه در برخي از كشورها بروز كرده ‌است.

اقدامات گروه‌هاي تكفيري مخالف آموزه‌هاي دين اسلام و و پيامبر (ص) است

كشيش تسينه، معاون دبيركل شوراي كليساهاي آپوستوليك زيمبابوه گفت: اگرچه من يك مسيحي هستم اما مطالعات خوبي درباره اسلام داشته‌ام و قرآن كريم را نيز مطالعه كرده‌ام. وي سپس با ذكر ترجمه انگليسي چند آيه از قرآن كريم بيان كرد: حضرت محمد (ص) به راستي پيامبر رحمت، صلح و برادري بود و با اطمينان مي‌گويم آنچه را كه امروز گروه‌هاي تندرو و تكفيري مانند داعش و بوكوحرام بنام اسلام انجام مي‌دهند كاملاً مخالف آموزه‌هاي دين اسلام و پيامبر رحمت و برادري است.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شيخ ابراهيم امپاچه، از تشكل سني «الاستقامه» تشكلي از حاميان جنبش فلسطين از ديگر سخنرانان همايش بود كه تحت عنوان «آلبوم پيامبر» به اقدامات آن حضرت (ص) در زمينه رحمت و برقراري برادري در ميان طايفه‌هاي مختلف عرب اشاره كرد و گفت: بر همه مسلمانان لازم است تا اين آموزه‌ها را مدنظر قرار داده و آنها را ترويج كنند.

حجت‌الاسلام يحيي جهانگيري در سخنان خود، گفت: امروزه، علیرغم آنکه پیامبر ما همیشه از وحدت سخن می‌گفت عده‌ای از تفرقه مسلمین سخن می‌گویند. پیامبر (ص) هر جا که پای نهاد، برادری را آنجا ترویج داد.

محسن شجاع‌خانی، رايزن فرهنگي ايران در زيمبابوه آخرين سخنران برنامه بود كه ضمن اشاره به برخي از خصلت‌هاي انساني در قرآن كريم و احاديث، بر ضرورت مقابله با گرو‌ه‌هاي تندرو و تفكيري و ارائه اسلام حقيقي به جهانيان تأكيد كرد.

بنابر اعلام اين خبر، اجراي نماهنگي در مدح پيامبر (ص) و اقامه نماز مغربين به امامت حجت‌الاسلام جهانگيري از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود./982/ب101/د

ارسال نظرات