۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۰۲۴۸
استاد حوزه علمیه خراسان:

تلاش دشمنان در شبکه های ماهواره ای به سبب خوف از گسترش حق است

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که سرمایه گذاری امروز دشمنان در شبکه های ماهواره ای در راستای تضعیف دین و شبهه پراکنی نیز همه به سبب خوف از گسترش حق است، گفت: آنان از نفوذ اسلام واهمه دارند زیرا که جاذبه آن را دیده اند و پیامبر گرامی اسلام(ص) همراه با امیر مومنان(ع) همه جزیره العرب را فتح کردند که نشان از نفوذ آیات دارد.
عدالتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی عدالتیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در تالار نور مشهد با اشاره به آیه 106 تا 122 سوره اعراف گفت: حضرت موسی پس از ماموریت یافتن از جانب خدا، به سراغ فرعون آمده و اینطور بیان می کند که من پیامبر خدا هستم و آمده ام تا شما را به سوی خدا دعوت کنم.

وی ادامه داد: پس از بیان حضرت موسی، فرعون به او اینچنین می گوید که اگر دلیل روشنی برای مدعای خود آورده ای آن را ارائه کن و این نوع بیان نشان دهنده آن است که فرعون خود را تابع حق و پذیرای دلایل اثبات شده حقانی می داند و با چهره حق جویانه وارد می شود اما حضرت موسی با معجزه خود اژدها را آشکار کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: پس از آن فورا حضرت موسی معجزه دوم خود را که آشکار کردن نوری همچون خورشید با فروبردن دست در گریبان بود برای آنان آشکار کرد؛ هنگامی که فرعونیان ملاحظه کردند که در برابر این انوار الهی چیزی نمی توان گفت بیان کردند که حضرت موسی ساحری داناست.

حجت الاسلام عدالتیان افزود: در حقیقت فرعونیان آنچه را که به عنوان معجزه دیدند با این هدف که سایرین شاهد و ناظر بر صحنه، تحت تاثیر و جذبه آن قرار نگیرند، سحر خطاب کردند و به همگان اینطور فهماندند که حضرت موسی می خواهد تا شما را از داشته ها و سرزمینتان بیرون کند.

تلاش بیهوده فرعونیان در پوشاندن اعجاز الهی

وی با اشاره به تلاش نزدیکان فرعون برای پوشاندن این اعجاز بزرگ و بی نظیر یادآور شد: نزدیکان فرعون از او خواستند تا حکم موسی را به تاخیر انداخته و در شهرها مامورینی بفرست تا ساحران توانمند را جمع کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان با بیان این که فرعون دستور برنامه ریزی نشستی را با حضور ساحران توانمند و حضرت موسی برای برملا شدن سحر او صادر کرد، افزود: مهمترین ساحران آن زمان نزد فرعون آمده و او به آنان قول مزد مادی و جایگاه اجتماعی والایی در دربار خود برای کسی که عملیات حضرت موسی را کمرنگ کند داد.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که در روز وعده داده شده برای مقابله ساحران با حضرت موسی(ع) همه جامعه از جمله مسئولین مملکتی و مردم عادی حضور داشتند، بیان کرد: در ابتدا حضرت موسی به ساحران زبردست آن زمان اجازه داد تا ادعای خود را نمایش دهند و برنامه خود در برابر دیدگان مردم به نمایش و  تجلی بگذارند.

وی با بیان این که ساحران در ابتدای راه با برنامه های خود دیدگان مردم را سحر کردند و هول و وحشتی در دل آنان به راه انداخته و سحر بزرگی ارائه کردند، گفت: در چنین زمانی خداوند متعال به حضرت موسی دستور داد تا عصای خود را افکنده و اژدهای بزرگی با صدای شیون بلند شروع به بلعیدن ابزار آلات ادعای دروغ ساحران کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: با این معجزه الهی آنچه که ساحران به نمایش گذاشته بودند باطل و همه آنان تحقیر شدند و در چنین شرایطی عظمت حضرت موسی(ع) بیش از پیش جلوه کرد.

حجت الاسلام عدالتیان با اشاره به روحیه حق پذیری ساحران بیان کرد: در چنین شرایطی با دیدن معجزه الهی ساحران به خاک افتاده و به پروردگار جهانیان ایمان آوردند و آنچنان مجذوب این معجزه شده بودند که در حال سجود و اعتراف بر زمین  افکنده شده و اعتراف بر این کردند که به پروردگار موسی و هارون ایمان آوردیم.

شجاعت و ارائه دلایل روشن ویژگی انبیا الهی است

وی شجاعت به همراه ارائه دلایل روشن و قاطع را از ویژگی های انبیا الهی دانست و تصریح کرد: هنگامی که حضرت موسی در دربار فرعون برای هدایت او به راه حق آماده شد، فرعون بنای بر شکست او داشت اما حضرت موسی با کمال شجاعت آن  دو معجزه الهی را ارائه کردند که نشان می دهد شجاعت و ارائه دلیل روشن ویژگی انبیا الهی بوده و آنانی که دین حق دارند، نباید از دشمن بترسند چراکه خداوند متعال با آنان است.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که خداوند انبیا را با دلایل روشنی برای هدایت جهانیان فرستاده است، اظهار کرد: بشریت باید به دین آگاه بوده و ترسی نداشته باشند چراکه هرگاه انسان مطمئن به راه خود بوده و توکل به خداوند داشته باشد ترس و تزلزلی نیز در او راه نداشته و حق و حقیقت را با جرات ارائه می دهد.

حجت الاسلام عدالتیان  با بیان این که برخی پیروان افکار باطل در دفاع از عقیده ناشایست خود جدی و پرتلاش اند، خاطر نشان کرد: پیروان جبهه حق نیز سزاوار تر است که مدافع دین خود و جبهه حق و حقیقت باشند، فرعون و فرعونیان با این که به باطل بودن راه خود آگاهی داشتتد، در دفاع از این راه تصمیماتی قاطع گرفتند.

وی سحر خواندن معجزات حضرت موسی و تبلیغات در برابر مردم بر علیه شخصیت او را از جمله این راه های مقابله با فرعونیان دانست و گفت: آنان در هر شرایطی می کوشیدند تا به این آیین باطل آسیبی نبیند؛ امروز نیز که ما مسلمان بوده و برترین دین جهان را در اختیار داریم باید در دفاع از ارزش های دینی بکوشیم.

مسلمانان در دفاع از ارزش های اسلامی غیرت دینی داشته باشند

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که انسان های مسلمان باید در دفاع از ارزش های اسلامی غیرت دینی داشته و تلاشی در محافظت از دین خود  کنند، اظهار کرد: نباید گذاشت مسلمانان بی تفاوت به دین باشند.

حجت الاسلام عدالتیان با اشاره به درس دیگری از این آیات تلاش دشمنان دین در پیشگیری از گسترش حق را نشانگر قدرت و نفود آیات و آیین الهی دانست و بیان کرد: در این آیات به خوبی معین است که تلاش برای باطل جلوه دادن حضرت موسی، سحر خواندن معجزه های الهی و تلاش فرعون در این زمینه، همه با هدف خوف از گسترش حق و حقیقت در جوامع بشری، اسلامی و شیعی است.

تلاش دشمنان در شبکه های ماهواره ای به سبب خوف از گسترش حق است

وی با بیان این که سرمایه گذاری امروز دشمنان در شبکه های ماهواره ای در راستای تضعیف دین و شبهه پراکنی نیز همه به سبب خوف از گسترش حق است، گفت: آنان از نفوذ اسلام واهمه دارند زیرا که جاذبه آن را دیده اند و پیامبر گرامی اسلام(ص) همراه با امیر مومنان(ع) همه جزیره العرب را فتح کردند که نشان از نفوذ آیات دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که به این سبب گاهی در کشور های مختلف مسلمان، حضور در ادارات را برای زنان با حجاب دینی منع کرده و آنان را تحت فشار قرار می دهند چراکه از نفوذ اسلام واهمه دارند.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که هر کس ایمان به حقانیت دین داشته باشد، از هیاهو و ظاهر سازی دشمن هراسی نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: صحنه ای که جمعیتی را جمع کرده و خبره ترین ساحران را حاضر کردند، صحنه هایی بود که جا داشت نفر دیگر حیران از آنها بماند اما حضرت موسی هیچ نگرانی نداشت.

ایمان به حقانیت الهی بزرگترین سرمایه انسان های مومن و متقی است

وی افزود: همه به این سبب بود که آنانی که ایمان به حقانیت الهی و پشتوانه خداوند داشته باشد، هراسی ندارد و این بزرگترین سرمایه انسان مومن و متقی است؛ در حقیقت هر گاه کسی در راه خدا حرکت کرده و نیت شخصی ندارد، دست خداوند متعال نیز پشتیبان اوست و ترسی از دشمنان دین نخواهد داشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان با بیان این که وقتی انسان راه حق و حامی بودن خداوند را بداند از هیاهوی دشمنان ترسی ندارد، ابراز کرد: امروز تاریخ تکرار می شود و در کشور های اسلامی دشمنان لشکر کشی می کنند اما مبارزان محکم ایستاده اند چراکه خداوند متعال را حامی خود می دانند.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که هر کس به یاری دین خدا همت می گمارد، خداوند هر لحظه او را حمایت و پشتیبانی می کند، بیان کرد: خداوند متعال حضرت موسی را هدایت کرد چراکه وعده داده هر کس به یاری دین خداوند همت می گمارد هیچ نگرانی نیست و مشمول حمایت و هدایت خداوند می شود.

وی با بیان این که انسان حق پذیر با روحیه حق پذیری، در هر محیط مشمول لطف پرودگار می شود یادآور شد:  ساحران فرعون کارمندان طاغوت و فرعون بودند که نباید امیدی به هدایت آنان می بود اما اینان با آنکه از زمینه های هدایت هیچ چیز را نداشتند، حق پذیر بودند و با آشکار شدن حق به سجده افتادند./864/201/ب

 

 

 

ارسال نظرات