۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۷۰۲۸۲
استاد حوزه علمیه همدان:

حماسه 9 دی وحدت از دست رفته مردم را به آنها بازگرداند

حجت الاسلام سلیمانیان گفت: هدف دشمن ایجاد اختلاف در جامعه و از بین بردن وحدت بود چرا که جامعه ای که دو شق شده باشد از سوی هیچ رهبری قدرت کنترل ندارد و حماسه 9 دی این وحدت را به جامعه برگردانند.
فتنه88 و 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی حماسه 9 دی 9 دی

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان  با گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: این حادثه باید از جهات گوناگون مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی یک تاثیر موقت دارد و یک تاثیر طولانی مدت، علت این که رهبر معظم انقلاب فرمودند این حادثه باید گرامی داشته شود به دلیل تداوم تاثیرات طولانی این حماسه بود.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: تاثیر کوتاه مدت این حماسه در سال 88 بود و با توجه برخی مقالات، حرکات و تبلیغات رسانه های دشمنان این گونه القا شده بود که مردم ایران دیگر خواهان نظام حاکم نیستند و حضور مردم در 9 دی خط بطلانی بر همه تبلیغات کشید و ثابت کرد که معترضاتن گروه اندکی از جامعه هستند.

وی تصریح کرد: در تاثیر داخلی حماسه 9 دی باید گفت که مسؤولان دستگاه های مختلف در خنثی کردن اقدامات مخرب فتنه 88 ناموفق بودند و حضور مردم توانست که این اقدامات و حرکات را خاتمه بخشیده و آرامش را به جامعه برگرداند.

حجت الاسلام سلیمانیان گفت: درباره تاثیر ماندگار حادثه 9 دی؛ هم به دوستان انقلاب و دشمنان انقلاب یادآوری می کند که حضور مردم حرف نهایی را در این نظام می زند و حضور مردم هر نقشه ای را می تواند خنثی کند و حضور مردم می تواند در پیشرفت این کشور مفید واقع شود.

وی ابراز داشت: در حماسه 9 دی وحدتی ایجاد شد که ملت ایران در اصول مذهبی خود مانند قداست عاشورا به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد و با هیچ کس بر سر این مساله سازش نخواهند کرد.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: بسیاری از کسانی که در 9 دی در اعتراض به توهین عاشورا به میدان آمدند کسانی بودند که در هفته های گذشته انتخابات در اعتراض به نتیجه انتخابات به میدان آمده بودند و با این حرکت فهماندند که درست است که ما بر سر این انتخابات ابهام داریم ولی در زمینه امام حسین(ع) کوتاه نخواهیم آمد.

وی ابراز داشت: دشمنان در دوران کنونی اهداف مختلفی دارند اما هدف اصلی آنها  این بود که افتخار حضور چهل میلوینی در پای صندوق های رای را از ایران بگیرند و شعار دموکراسی که از سوی غرب مطرح شد در ایران عملی شد را وارونه جلوه دهند.

حجت الاسلام سلیمانیان گفت: دومین هدف ایجاد اختلاف در جامعه و از بین بردن وحدت بود چرا که جامعه ای که دو شق شده باشد توسط هیچ رهبری قدرت کنترل ندارد و حماسه 9 دی این وحدت را به جامعه برگردانند./979/302/ب3

 

ارسال نظرات