۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۰۶۶۹

افزایش گزارش‌ها از حملات اسلام‌ستیزانه در آمریکا

پس از راه اندازی خط تلفنی مستقیم برای گزارش حملات اسلام ستیزانه، مشخص شد که این حملات به صورتی نگران کننده در حال افزایش است.
اسلام ستیزی اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، خط تلفن مستقیمی که برای کمک به مسلمانان شمال آمریکا به نام «نصیحت؛ خط مستقیم جوانان مسلمان» راه اندازی شده است، از افزایش پبیش از چهار برابری تماس‌ها برای گزارش‌دادن حملات اسلام‌ستیزانه در یک سال گذشته حکایت دارد.

به گفته سمیه پونه، از مسؤولان راه‌اندازی و اداره این خط تلفن مستقیم، در سال 2015 این خط حدود 4 هزار مورد گزارش را به ثبت رسانده؛ اما تعداد گزارش‌ها در مورد حملات علیه مسلمانان در سال 2016 به حدود 17 هزار مورد رسیده است.

این خط مستقیم کمک به مسلمانان در سال 2006 برای کمک به جوانان مسلمان شمال قاره آمریکا راه اندازی شد تا نقطه امیدی داشته باشند و همه چیز را از زورگویی تا حمله‌هایی که به دلیل تفاوت‌های دینی علیه آنان انجام می‌شود، گزارش دهند.

پونه می‌گوید: برپایی برخی کمپین‌های اسلام‌ستیزانه در افزایش این تماس‌ها تأثیرگذار است؛ اما دلیل اصلی، رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و پیروزی ترامپ بوده است.

به نوشته ایکنا، حدود 67 درصد تماس‌ها از سوی مسلمانان کشور آمریکا و باقی از سوی مسلمانان کانادایی است.

پونه می‌گوید: گفتمان اسلام‌هراسی موجود در رقابت‌های انتخاباتی و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا نه تنها بر افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا بلکه در دیگر کشورها از جمله کانادا نیز تأثیر گذاشته است./847/ب102/د

ارسال نظرات