۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۸۶۳

فرار ۵۰ هزار مسلمان از میانمار به بنگلادش

وزارت خارجۀ بنگلادش اعلام کرد از اواسط مهر امسال تاکنون حدود ۵۰ هزار مسلمان روهینگیا برای رهایی از سرکوب خونین از سوی ارتشِ میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه بنگلادش، سفیر میانمار در داکا را احضار کرده است تا «نگرانی عمیق» خود را از تداوم خشونت‌ها نسبت به اعضای اقلیت قومی مسلمان ابراز کند.

دولت داکا همچنین خواستار بازگشت همۀ 300 هزار میانماری شده است که به‌طور غیرقانونی در کشور بنگلادش زندگی می‌کنند.

مسلمانان روهینگیا حدود ۴ درصد از کل جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند و خود را بومی ایالت راخین می‌دانند، اما دولت میانمار آنان را مهاجرانی می‌داند که در گذشته از بنگلادش آمده‌اند و به همین دلیل از اعطای تابعیت به آنان خودداری می‌کند.

این وزارتخانه سفیر میانمار در داکا را احضار کرده است تا «نگرانی عمیق» خود را از تداوم خشونت‌ها نسبت به اعضای این اقلیت قومی مسلمان ابراز کند.

به نوشته پرس تی وی، دولت داکا همچنین خواستار بازگشت همه 300 هزار میانماری شده است که به‌طور غیرقانونی در کشور بنگلادش زندگی می‌کنند.

مسلمانان روهینگیا حدود ۴ درصد از کل جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند و خود را بومی ایالت راخین می‌دانند، اما دولت میانمار آنان را مهاجرانی می‌داند که در گذشته از بنگلادش آمده‌اند و به همین دلیل از اعطای تابعیت به آنان خودداری می‌کند./847/ب102/د

ارسال نظرات