۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۱۰۳۷
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

عقل معاد مسلمان واقعی بر عقل معاش غلبه دارد

کارشناس مسائل دینی با بیان این که آنچه امروز هدف گرفته شده غلبه عقل معاش بر معاد است، گفت: شیطان با مشت خود مساله معاد را سبک جلوه داده و زیبایی های پوچ دنیای فانی را در نظر بشریت و جهانیان بزرگ جلوه می دهد.
احسان بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی، کارشناس مسائل دینی، ظهر امروز در بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه با بیان این که خداوند متعال هیچ نعمتی را با منت به ما عطا نکرده است، گفت: قاعده قاعده رحمانیت است و خداوند بر ما تنها آنجا منت گذاشته که رسول خدا(ص) را برای هدایت و راهنمایی بشریت فرستاد.

وی با بیان این که خداوند می فرماید پیامبر(ص) را آوردیم تا در عالم خاکی به شما الگویی بدهیم که برایتان جای توجیهی باقی نماند، خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با محوریت اخلاق در بین مردم زندگی کرده و با این شرایط چه کسی می تواند مدیون رسول خدا(ص) که در راستای هدایت مردم تلاش کرده، نباشد.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که در دنیای فانی مسلمان واقعی آن کسی است که عقل معاد او بر معاش دنیایش غلبه پیدا کند، بیان کرد: در این فضای مجازی مدرنیته که هدف آنان ترویج سبک زندگی آمریکایی و غربی است، نوک پیکان استکبار به سمت ماست که باید مراقب و آگاه باشیم آنطور که رهبری می فرمایند: من در زمینه فرهنگی احساس ولنگاری می کنم.

وی با بیان این که آنچه امروز هدف گرفته شده غلبه عقل معاش بر معاد است، گفت: شیطان که دشمن قسم خورده بشریت است اینطور بیان کرده که من از رو به رو به شما مشتی وارد می کنم و شیطان با مشت خود مساله معاد را سبک جلوه داده و زیبایی های پوچ دنیای فانی را در نظر بشریت و جهانیان بزرگ جلوه می دهد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که بزرگ شدن دنیا به منزله رشد عقل معاش و بزرگ شدن آخرت به منزله رشد عقل معاد است، تصریح کرد: آخر الزمان تبلیغات شیطان آنگونه می شود که دنیا را نقد و آخرت را کوچک و بی ارزش جلوه داده و جاماندن از معنویت، بی اهمیتی به حق الناس و جنایت هایی که برخی در حضور مردم مرتکب می شوند، همه حاصل آن است که برخی ها هنوز به باور حقیقی از آخرت و معاد دست پیدا نکرده اند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به سخن امیرمومنان(ع) اظهار کرد: ایشان می فرمایند اگر که می دانستند در زیر زمین چه بلایی سرشان می آید هرگز پای همدیگر را فشار نمی دادند.

وی با بیان این که کسانی که به دنبال کم فروشی ها و جمع مال حرام هستند، گمان نمی کنند که روزی ملاقاتی با خداوند متعال داشته باشند، تصریح کرد: امیرمومنان(ع) در بیانی اینطور بیان می کنند که این دنیا را با مظاهر نعمت آن می بینید و بدون شک هیجان پیش از رسیدن به نعمت از خود آن شیرین تر است.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که خداوند در قرآن از دنیا به عنوان لهو و لعب یاد کرده است، افزود: خداوند در قرآن کریم هیچ از این دنیا نگفته و تبلیغ آن را نکرده اما در این کتاب آسمانی دو هزار آیه قرآن درباره قیامت است و عاقل آن کسی است که آخرت و روز معاد نه دنیای فانی زودگذر را اصل بداند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که هر کس الگویش پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد و آخرت آنان در دنیا اولویت داشته باشد، به مقصد و ماوای شایسته رسیده است، خاطر نشان کرد: هر آن کس که دل به دنیا نبنند قیامتش معلوم و معین است.

وی با بیان این که دنیا هدف آخرت نیست و انسان نباید هرگز به آن دل ببندد، گفت: بار آخرت بستن مبتنی بر آن است که اگر بدانی نماز صبح قضا شود، دنیا را طلا کنی و انفاق در راه خدا بدهی نیز برابری با آن نماز صبح عمدی نمی شود و آنچه که توشه قیامت و آخرت است، چیزی جز عمل صالح و نیک در راه خداوند متعال نیست./202/864/ب1

ارسال نظرات