۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۷۲۰۵۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هیچ علم و دانشی به اندازه خودشناسی ارزش ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به طلاب حوزه های علمیه، گفت: شما در مسیر تکامل قرار دارید و نباید عمر خود را ضایع کنید، هیچ گونه علم و دانشی به ارزش و لذت خودشناسی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه تخصصی حضرت امیرالمومنین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: انسان ها از ابتدای زندگی و خلقت خود یک موجود بالفعل نبوده بلکه موجودی بالاستعداد است، برخی ها به دلیل نارسایی خود و مکتب آن ها در  شناخت انسان به این استعدادها نرسیدند.

وی با بیان اینکه انسان گاهی در این جهان درنده می شود، گفت: انسان ها اگر به فعلیت برسند و پرورش پیدا کنند تمام مصادیق برای آن قابل انطباق است اما اگر استعدادها ضایع شود انسان ها گنده ترین موجود می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از موانع جلوی مکتب انبیا که مکتب پرورش است را گرفته و نتیجه آن هم این است که برخی ها هیچ چیز را نمی فهمند، افزود: در بین آیات قرآن کریم هیچ گونه تضاد و اختلافی نیست، موجودی با استعداد به نام انسان وقتی منحرف شود از هر حیوانی پست تر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی علم را دو نوع رفاهی و حیاتی دانست و تصریح کرد: در علم رفاهی جای بحث وجود ندارد اما در علم حیاتی باید بدانیم حیات چقدر ارزش دارد، قیمت حیات در جهان بینی، جهان شناسی، انسان شناسی، مبدأشناسی و خودشناسی باید مشخص شود و گرنه خود حیات نرخ آن در هیچ علمی نوشته نشده است.

وی با بیان اینکه آن هایی که در خارج از این علم گرفتار تار و پود علم های دانشی خود شدند به همین علت عدم خودشناسی است، ادامه داد: برخی از افکار انحرافی جامعه را به سمت نابودی می کشاند و نتایج این افکار هم در جامعه می توانیم از طریق رسانه ها مشاهده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به طلاب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: شما در مسیر تکامل قرار دارید و نباید عمر خود را ضایع کنید، هیچ گونه علم و دانشی به ارزش و لذت خودشناسی نیست، وقتی اسم یک دانشمند را می برند و دهان برخی آب می افتد فریب نخورید زیرا کار اصلی را شما انجام می دهید./202/880/ب1

ارسال نظرات