۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۷۲۱۳۰

جریمه یک انگلیسی به دلیل اهانت به زن محجبه

یک شهروند 75 ساله انگلستان به خاطرتوهین به بانویی محجبه، مجرم شناخته شده و به پرداخت 458 پوند استرلینگ جریمه متهم شد.
انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، برت فای، یک شهروند 75 ساله بریتانیا به خاطر آزار و اذیت و اهانت به یک زن مسلمان و محجبه لهستانی، مجرم شناخته شد و به پرداخت جریمه 458 پوند استرلینگی محکوم شد.

دادگاه این مرد را که به جرم خود اعتراف کرده، به دلیل سالمندی اش به جای حبس به پرداخت 258 پوند استرلینگ به دادگاه و 200 پوند استرلینگ دیگر به زن مسلمان محکوم کرد.

این حادثه روز 22 نوامبر گذشته در شهر سوانزی ولز رخ داده و این مرد سالمند ایرلندی با رفتاری اهانت آمیز زن مسلمان یاد شده را مورد سرزنش قرار داد و گفته "حجابت را بردار و به کشورت برگرد".

علیه محمد، یکی از فعالان مدنی و از مسوولان سازمان «برابری نژادی» در گفت و گو با خبرنگار آناتولی با بیان این که هیچ زنی نباید به خاطر اندیشه و پوشش خود مورد سرزنش و تعرض قرار گیرد، گفت: "ما در یک کشور دموکراتیک به سر می بریم و زﻧﺎن در اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻮع ﭘﻮﺷﺶ خود اختیار دارند. متاسفانه این نوع جرائم ناشی از تنفر که به جامعه ما آسیب وارد می‌کند، رو به افزایش است".

به گزارش اخیر سازمان ضد اسلام هراسی (Tell Mama) طی سه و نیم سال گذشته بیش از 100 مسجد و مرکز اسلامی مورد تعرض اسلام هراسان قرار گرفته است./982/ب102/د

ارسال نظرات