۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۱۹۰
روحانی تبعیدی بحرین در گفت‌وگو با رسا تصریح کرد؛

احتمال کشتار وسیع حامیان شیخ عیسی قاسم در الدراز/ برگزاری راه‌پیمایی برای کسر محاصره

یکی از علمای بحرینی تاکید کرد که در روزهای آینده بحرین شاهد تظاهرات گسترده برای کسر محاصره منطقه الدراز و در حمایت از شیخ عیسی قاسم خواهد بود.
حجت الاسلام محمد خجسته


حجت الاسلام محمد خجسته، روحانی تبعید شده بحرینی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به افزایش سرکوب مردم از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه، گفت: محاصره منطقه الدراز در مدت اخیر شدید تر شده است. به گونه ای که در هفته اخیر آل خلیفه اهالی الدراز را از دسترسی به تنها مرکز درمانی منع کردند. اقداماتی که بیشتر شبیه راهکار حکومت‌های فاشیستی برای مقابله با مخالفان است. نوع محاصره منطقه الدراز به محاصره غزه از سوی اسرائیلی ها شباهت دارد.

وی افزود: رژیم بحرین هر روز عرصه را بر انقلابی‌ها تنگ تر می‌کند. مشخص نیست آل‌خلیفه تا کجا پیش خواهد رفت و چه اقداماتی را انجام می‌دهد اما پر واضح است که رویکرد کنونی حاکمان بحرین به هیچ وجه نمی‌تواند عاقبت خوبی برای کشور داشته باشد.

حجت الاسلام خجسته به پرواز غیر عادی بالگردها و هواپیماهای نظامی بر فراز منطقه الداراز همزمان با محاصره زمینی آن اشاره کرد و گفت: جمعیتی که امروز در منطقه الدراز جمع شده اند نیروهای انقلابی و مومن هستند که برای حفاظت از جان شیخ عیسی قاسم حاضرند جان خود را فدا کنند.

دفاع از شیخ عیسی قاسم دفاع از دین و کرامت انسانی است

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 200 روز است که از محاصره الدراز می‌گذرد، گفت: شب گذشته تظاهرات بزرگی در این منطقه برگزار شد و امشب و فردا هم شاهد تظاهرات گسترده در بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم و اهالی الدراز خواهیم بود. مردم به دنبال این هستند که با اقدامات مسالمت آمیز خود محاصره این منطقه را بشکنند.

حجت الاسلام خجسته با تاکید براینکه بحرینی‌ها به رهبری شیخ عیسی قاسم پایبند بوده و بر خواسته های مشروع خود اصرار دارند، خاطرنشان کرد: دفاع از شیخ عیسی قاسم از نظر ملت بحرین دفاع از دین، مذهب و کرامت انسانی است و حاضرند در این راه از جان خود بگذرند.

این عالم بحرینی هر اقدام احمقانه ای را از سوی حاکمان بحرینی محتمل دانست و تاکید کرد: آل خلیفه پیش از این هم در تلاش بود تا به شیخ عیسی قاسم دسترسی پیدا کند اما نتوانست. آنها باید بدانند که تعدی به رهبر انقلاب بحرین چه تبعاتی دارد. البته آنها می‌توانند در عرض یک الی دو ساعت به شیخ عیسی قاسم برسند اما برای این کار باید یک کشتار وسیع صورت دهند. چون مردم بین نیروهای امینیتی و شیخ عیسی قاسم حائل شده اند.

آل خلیفه برای تعدی به شیخ عیسی قاسم باید از جسد مردم بحرین رد شود

وی ادامه داد: آل خلیفه برای بازداشت و یا صدمه زدن به شیخ عیسی قاسم باید از روی جسد زنان و مردان و کودکان بحرینی رد شود. چون آحاد ملت بحرین به حمایت از شیخ عیسی قاسم پرداخته اند.

حجت الاسلام خجسته تاکید کرد که جان شیخ عیسی قاسم از مدت ها با تهدید مواجه بود و این مساله تازه ای نیست. او افزود: زمانی که شیخ نمر در زندان بود و شیخ عیسی قاسم در خطبه نماز جمعه از ایشان اعلام حمایت کرد، سعودی‌ها در کمال وقاحت شیخ عیسی قاسم را تهدید کردند.

وی تصریح کرد: ترور و یا بازداشت شیخ عیسی قاسم در دستور کار آنهاست اما خودشان می‌دانند این کار چه تبعاتی را در بر خواهد داشت و برای همین تا کنون اقدامی انجام نداده اند./983/ب915/ک

ارسال نظرات