۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۷۵۶۱۸

هفته «آگاهی‌بخشی اسلام» در دانشگاه‌های غرب کانادا

دانشگاه‌های غرب کانادا هفته آینده با برنامه‌های متنوع، میزبان برگزاری مراسم سالیانه هفته «آگاهی‌بخشی اسلام» هستند.
آگاهی‌بخشی اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های غرب کانادا شامل دانشگاه «رجینا»، «آلبرتا» و «ساسکاچوان» در هفته «آگاهی‌بخشی اسلام» برنامه‌هایی مانند سخنرانی و تجربه حجاب در راستای برطرف کردن تصورات اشتباه در مورد اسلام برگزار می‌کنند.

«منیر عثمان»، رییس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه «رجینا» که مسوول هماهنگی این مراسم است، در این باره گفت:‌ این یک کمپین بزرگ سالانه است که قصد دارد اسلام را به مردم کانادا بشناساند.

وی افزود: کمپین نه تنها حدود هزار دانشجوی مسلمان را در این دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار می‌دهد، بلکه تلاش دارد هر گونه تصور اشتباه و سوء‌تفاهم در مورد اسلام را از اذهان بزداید.

عثمان اظهار کرد: در کانادا وضعیت متفاوت از آمریکا است و تاکنون پیشنهادی مانند پیشنهادات اسلام‌ستیزانه ترامپ در اینجا صورت نگرفته است که امیدواریم همین گونه باشد.

به نوشته ایکنا، برنامه سخنرانی ساعت ۷ بعد از ظهر روز دوشنبه تا جمعه آینده(۱۱ تا ۱۵ بهمن) از سوی اندیشمندان مسلمان برگزار خواهد شد و روز جمعه به برنامه «تجربه حجاب» به عنوان فرصتی برای زنان غیرمسلمان جهت آشنایی با فلسفه حجاب و نحوه پوشش صحیح اختصاص خواهد داشت./982/ب102/د

ارسال نظرات