۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۲۶۲
مدیر مرکز اسلامی الغدیر آرژانتین خبر داد؛

استقبال مردم آرژانتین از مکتب اهل بیت

حجت الاسلام مرهل با بیان این که روحانیت شیعه آرژانتین برای معرفی اسلام در جلسات و همایش های گوناگون شرکت می کنند، گفت: مسلمانان به این نتیجه رسیده اند که باید به سوی اسلام ناب بروند.
فیصل مرهل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فیصل مرهل مدیر مرکز فرهنگ و علوم اسلامی الغدیر آرژانتین صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از وضعیت مسلمانان و شیعیان آرژانتین پرداخت و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر تحولاتی در آرژانتین صورت گرفته است.

وی افزود: بعد از انفجار نور که در جمهوری اسلامی ایران رخ داده در آرژانتین بسیاری از نوادگان مهاجران عرب به ویژه کسانی که از سوریه و لبنان بودند به اسلام اصیل و ناب بر می گردند، خوشبختانه از چند سال پیش فعالیت های جدی خود را آغاز کردیم که یکی از آن ها ترجمه کتاب های معارفی مورد نیاز جامعه است.

حجت الاسلام مرهل با بیان این که روحانیت شیعه آرژانتین در جلسات و همایش های گوناگون شرکت می کنند، اظهار داشت: مسلمانان به این نتیجه رسیده اند که باید به سوی اسلام ناب بروند، روابط خوبی بین ما و سایر ادیان همانند مسیحیت و یهودیت و فرق دینی وجود دارد.

وی ادامه داد: فعالیت های ما متنوع است، البته متأسفانه کسانی که علوم حوزوی خوانده باشند در آرژانتین کم هستند از این رو ما باید فعالیت بیشتری داشته باشیم، ما سعی داریم که افزون بر رسیدگی به مسلمانان دین اسلام را به خوبی برای مردم معرفی کنیم.

مدیر مرکز اسلامی الغدیر آرژانتین با بیان این که یکی از برنامه های ما برگزاری دوره های اسلامی گوناگون برای اقشار محتلف است، ابراز داشت: این دوره از دوره های آشنایی با معارف اسلامی از ماه مبارک رمضان آغاز شد و در سراسر کشور آرژانتین استقبال خوبی از این برنامه شده است.

وی عنوان کرد: حدود 50 نفر در این دوره شرکت کردند و از این تعداد 10 نفر انتخاب شدند که برای تکمیل دوره به جمهوری اسلامی بیایند و حتی برخی افراد با خرج خود آمده اند، در آمریکای لاتین غالب کشورها به اسپانیایی صحبت می کنند.

حجت الاسلام مرهل خاطرنشان کرد: مباحثی همچون عقاید، شیعه شناسی، احکام و خودسازی در این دوره های آشنایی به معارف تدریس می شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات