۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۷۶۲۷۵
رضایی:

همه افراد جامعه باید از موقعیت خود برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کنند

نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز گفت: همه افراد جامعه در حوزه اختیارات خود توانمندیهایی دارند که باید با توجه به آن احساس مسؤولیت کرده و برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدحسین رضایی پیش از ظهر امروز در کارگاه یک روزه نماز ویژه معلمان شهرضا که در هنرستان حمیده کاظمی این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: تا زمانی که خودسازی نکنیم، نمی‌توانیم سخن خود را به گونه‌ای طرح کنیم که دیگران به آن عمل کنند، بنابراین باید ابتدا خودمان اجرا کننده دستورهای دینی باشیم و در مرحله بعد اجرای آن را از دیگران تقاضا کنیم.

وی در ادمه افزود: جایگاه اجتماعی خوب، دارایی، توانایی استدلال و گفت‌وگو نعمتهای الهی هستند به همین دلیل باید در استفاده از آن‌ها رضای خداوند در نظر باشد و در جهت انفاق این نعمت نیزا باید از تمام ظرفیت‌های خود برای ترویج احکام و دستورات خداوند استفاده کنیم.

نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سیزدهمین اجلاس نماز که در شهرکرد فرمودند باید برای نماز 3 هدف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تعیین کنیم و هدف بلندمدت اصلاح جامعه باشد، هدف میان‌مدت اقامه نماز در خانه‌ها و مدارس و جامعه و هدف کوتاه‌مدت در جهت شناخت ظرفیت‌های کشور و به‌کارگیری آن‌ها باشد.

رضایی ادامه داد: مدیران باید  توجه داشته باشند که فرصت خدمت به ‌زودی سپری می‌شود، این فرصت کوتاه ماندگار نیست به همین دلیل باید از تمام لحظات مسؤولیت در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج احکام الهی در جامعه تلاش کنیم.

وی گفت: باید از خداوند و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد ما و همه جامعه نمایان سازند زیرا این عامل سبب نورانیت جامعه و روشن شدن دل‌ها شده و نخستین گام در جهت ایجاد جامعه‌ای آرمانی را فراروی ما قرار می‌دهد.

نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز اظهار کرد: خداوند در نماز ظرفیت‌های بسیاری را قرار داده است و اینکه هر فرد تا چه اندازه از این ظرفیت بهره‌مند شود، به خود او بستگی دارد، هر فرد می‌تواند اندیشه خود با درک معارف الهی درباره نماز بارور و به عنوان مبلغی در این عرصه فعالیت کرده و دیگران را نیز به سوی ادای این فریضه دعوت کند.

رضایی گفت: معلمان در سازمان آموزش و پرورش خدمات زیادی را به جامعه، انقلاب و اسلام انجام داده‌اند و با توجه به سابقه درخشان آنان در ترویج فرهنگ دینی در جامعه، انتظارات زیادی از آنان در تربیت دینی نسلهای بعدی وجود دارد، معلمان با توجه به نقش محوری خود در زندگی و ذهن دانش آموزان می‌توانند آنها را با فرهنگ اقامه نماز آشنا و برای ادای این فریضه ترغیب کنند./202/868/ب1

ارسال نظرات