۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۶۴۶۶
آیت الله طبرسی:

طرح انزوای ایران اسلامی با ایستادگی ملت خنثی شد

آیت الله طبرسی با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام برای به انزوا کشیدن انقلاب اسلامی، گفت: ایستادگی و مقاومت ملت هوشیار ایران اسلامی مانع از تحقق این توطئه دشمنان شد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران پنج شنبه شب در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی کارکنان شرکت ملی نفت منطقه دو کشور بر ضرورت درک صحیح از مفاهیم قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر درک درستی از این مفاهیم داشته باشیم به حتم شاهد رشد و تعالی جامعه دینی خواهیم بود.

وی با بیان این که باید مفاهیم قرآنی در همه بخش های جامعه نهادینه شود، افزود: اگر این مفاهیم متعالی را در همه زندگی فردی و اجتماعی خود به کار بگیریم به حتم شاهد تعالی جامعه اسلامی خواهیم بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه امروز جوامع اسلامی از مفاهیم ناب دینی و قرآنی فاصله گرفته اند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل بروز بحران ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز نیز فاصله گرفتن از این مفاهیم است.

آیت الله طبرسی، عمل به دستورات الهی را مقدمه‌ای برای رسیدن به عبودیت و خضوع در برابر حق تعالی دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان از مسیر ارزش های دینی خارج شود به حتم در مسیر گمراهی و ضلایت قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تدبر در مفاهیم الهی یکی از مهم ترین راه های درک عمیق کلام الهی است، تصریح کرد: راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند.

امام جمعه ساری، احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مفاهیم قرآنی باید در متن زندگی انسان ورود پیدا کند، بیان داشت: انس با قرآن جامعه را در برابر هر گونه هجمه و بحرانی مصون نگاه خواهد داشت.

آیت الله طبرسی با بیان این که همه آیات کلام الهی براي هدايت انسان جهت رسيدن به جايگاه اصلي خود است، تصریح کرد: متأسفانه بشریت با جهل و نادانی از این مفاهیم ناب فاصله گرفته و به همین دلیل در مسیر گمراهی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران از مفاهیم قرآنی به عنوان سدی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف قرآنی است و به همین دلیل باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج این مفاهیم متعالی بهره گیریم.

امام جمعه ساری با بیان این که تدبر در مفاهیم قرآنی ما را در مسیر صحیح رهنمون خواهد کرد، ادامه داد: يکي از مهم ترين راه هايي که مي توان به ارتباط ميان آيه هاي قرآن پي برد تدبر در قرآن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، قرآن را منشأ حيات امت اسلامي دانست و بیان داشت: براي اين که حيات معنوي به جامعه باز گردد بايد به قرآن و معارف ارزشمند آن تمسک جوييم.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که کلام الهی برای همه بخش های زندگی انسان راه و روشی صحیح و تعالی بخش دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز از آن مفاهیم و تعالیم سعادت بخش فاصله گرفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، راه رسیدن به کمال و تعالی حقیقی را درک عمیق مفاهیم روح بخش قرآنی دانست و افزود: همه آیات و مفاهیم قرآنی همچون چراغی برای یافتن مسیر در دنیای تاریخ امروز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم سبک زندگی قرآنی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که این شیوه زندگی بهترین راه سعادت حقیقی است، بیان داشت: متأسفانه امروز فرهنگ بخش مهمی از جامعه اسلامی را درگیر خود کرده است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه عظیم ششم بهمن مردم آمل اشاره کرد و با بیان این که این حماسه نشان از اطاعت پذیری مردم از قرآن و ولایت فقیه بود، گفت: مردم آمل برای حفظ خاک پاک ایران اسلامی با تقدیم 40 شهید و در شهر هزارسنگر از حریت اسلام دفاع کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حماسه ششم بهمن مردم آمل به حدی دارای ارزش و اعتبار است که امام راحل در بخشی از وصیت‌نامه خویش به این موضوع اشاره کردند، یادآور شد: دشمن در ششم بهمن سال 60 تلاش داشت که حلقه نفاق در بین ایران اسلامی و مازندران ایجاد کند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام برای به انزوا کشیدن انقلاب و مردم در طول این مدت، تصریح کرد: مردم ایران به تأسی از فرامین الهی در برابر مشکلات جدی که جامعه جهانی برعلیه مردم ایران ایجاد کرد، ایستادگی کردند./202/1317/ب1

ارسال نظرات