۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۴۸۹
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران:

حجاب سلاح زن در برابر نگاه نامناسب است

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران گفت: بانوان محجبه برای دفاع از نگاه نامناسب به حجاب روی می‌آورند تا در عین آزادی از خود نیز صیانت کنند بانوانی که پوشش متناسب دارند کسانی هستند که هیجانات مغزی را به حداقل رسانده‌اند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زینب اختری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران، امروز در دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، درباره پوشش از دیدگاه نوروبیولوژی گفت: نوروبیولوژی پوشش مناسب از جمله موضوعات مهمی است که بهداشت روانی و سلامت روحی جامعه بستگی جدی به آن دارد.

وی افزود: آنچه تاکنون درباره آن انجام شده است فقط مواجهات الزامی و تکلیفی بوده است که یا از وجوب رعایت و حرمت و مجازات نوشته و گفته شده و یا مجریان نظم برای رعایت حجاب از توان انتظامی خود بهره بردهاند و آن خیر در خوری نبود و نیست و تلاش برای اقناع و ایجاد احساس است و هم از این رو پیوسته از استحکامش کاسته شده و گریز از آن فزونی می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران اضافه کرد: بلکه باید معروفات و منکرات را به خرد و عقل مردم شناساند، احساس خوشایند و بد آن را در قلبشان نشاند و در آخرین مرتبه ملزوماتشان ساخت.

اختری با بیان اینکه مغز یکی از پیچیده ترین عضو بدن در همه موجودات به شمار می‌رود، بیان داشت: مغز تنها دو درصد از وزن بدن را تشکیل می‌دهد اما سی درصد مصرف انرژی را از خون دریافت می‌کند و یکی از مراکز کنترل هیجانات در بدن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مغز اطلاعات حسی اطراف را درک کرده و آن را پردازش می‌کند، گفت: طفل از همان کودکی رفتارهای والدین را می‌بیند در اصل مغز کودک در حال جمع آوری اطلاعات به سر می‌برد و این اطلاعات بر عقاید او در آینده تأثیر متقابل خواهد داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران درباره اینکه بینایی قوی ترین عضو بدن در کسب اطلاعات است، تصریح کرد: چشم به سبب قدرتی که دارد اطلاعات را کامل‌تر کسب می‌کند به همین سبب هر چه بار شدت هیجان که چشم آن را می‌بیند بالاتر باشد اطلاعات آن هیجان نیز به شدت وارد مغز می‌شود پس اگر آن هیجان به سرعت خاموش شود مشکلی برای انسان پیش نخواهد آمد اما زمانی که این هیجانات مستمر باشد و مدیریت نشود برای فرد مشکل ساز خواهد بود.

اختری درباره تفاوتهای هیجانی مردان و زنان که از طریق چشم درک می‌شود، گفت: اندازه مرکز کنترل هیجانات در آقایان (آمیگدالا) به نسبت بانوان بزرگتر است.

وی افزود: بخش حافظه جانبی (آمیگدالا) در بانوان نسبت به (آمیگدالا)  آقایان بزرگتر است چنانچه در معرض ورودی های حسی بینایی با بار هیجانی جنسی باشد به افسردگی می‌انجامد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران ادامه داد: گاهی برخی از بانوان با مطرح کردن آزادی به دنبال آرامش هستند به همین سبب به بدحجابی روی می‌آورند و این چنین اقدام به جذب نگاه مردان می‌کنند در حالی که هرگز آنان به آرامش نمی‌رسند.

اختری در پایان خاطرنشان کرد: بانوان محجبه برای دفاع از نگاه نامناسب به حجاب روی می‌آورند تا در عین آزادی از خود نیز صیانت کنند./813/201/ب2

ارسال نظرات