۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۶۷۴۸

تظاهرات مسلمان نیویورکی در اعتراض به سیاست‌های ناعادلانه مهاجرتی جدید آمریکا

شماری از مسلمانان در اعتراض به فرمان مهاجرتی جدید آمریکا، که کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است، در نیویورک تظاهرات کردند.
تظاهرات

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد: مسلمانان نیویورک در اعتراض به فرمان مهاجرتی جدید آمریکا که بیشتر کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است، تظاهرات کردند.

بر اساس فرمانی با عنوان «حمایت از مردم در برابر تروریست‌های خارجی در آمریکا»، که  جمعه شب برای  دستگاه حکومتی جدید این کشور صادر شد، اتباع 7 کشور مسلمان تا سه ماه اجازه نخواهند داشت پا به خاک آمریکا بگذارند که این چرخشی مهم در سیاست مهاجرتی محسوب می‌شود.

در ادامه گزارشگر شبکه اعلام کرد: دونالد ترامپ با عنوان «حمایت از مردم در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» ضربه سختی به سیاست مهاجرتی آمریکا وارد و آن را کاملا متوقف کرد. به این ترتیب برنامه پذیرش مهاجران به مدت سه ماه و همچنین برنامه ورود آوارگان سوری به خاک آمریکا به مدت چهار ماه به  حالت تعلیق درمی آید.

رییس جمهور جدید آمریکا در فرمان جدید مهاجرتی خود، در  مجموع 7 کشور مسلمان را هدف قرار داده است: عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن. به این ترتیب ورود اتباع این کشورها به آمریکا ممنوع می‌شود.

دونالد ترامپ در باره این فرمان گفت: «من تدابیر جدیدی برای مقابله با تروریست های افراطی خارج از آمریکا امضا کردم. ما اینجا آنها را نمی خواهیم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم این افرادی که خطرناک هستند وارد خاک ما نمی شوند، و نظامیان ما در خارج با آنها مبارزه می کنند.»

به گفته گزارشگر فرانس 24، این تدابیر جدید اعتراضاتی را به ویژه در جامعه مسلمانان در پی داشته است.

 بیش از یکصد نفر از مسلمانان در نیویورک علیه این تدابیر تظاهرات کردند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، دبیه المنتظر، یکی از زنان شرکت کننده در این تظاهرات، گفت: «این تصمیم دستگاه اجرایی آمریکا، تاثیر بسیار زیادی بر مهاجران و همچنین مسلمانان دارد و آنها را بیشتر به حاشیه می راند، ما خواهان اتحاد مهاجران و مسلمانان و همه مومنان هستیم تا کمک کنند این آزمون را پشت سر بگذاریم.»/982/ب102/د

ارسال نظرات