۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۷۷۲۳۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک:

روشنگری روحانیت سبب تداوم نهضت انقلاب اسلامی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک رمز پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان و اعتقاد به اسلام و صبر و فداکاری دانست و گفت: تطابق انقلاب اسلامی با سنت‌های الهی، تکیه بر مفهوم واقعی شعار الله اکبر، روشنگری و فداکاری روحانیت اصیل و متعهد به عنوان جلودار نهضت از دلایل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام عبدالله پور بسيج قرچك

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پانزده‌ خرداد قرچک، ظهر امروز در نشست بصیرتی طلیعه نور، گفت: انقلاب اسلامی تفسیری الهی به معنای تحول اخلاقی، فرهنگی و یک ضرورت طبیعی بود که به عنوان مظهر و نماد حق در دوران معاصر جلوه گر شد.

وی ادامه داد: امت خالص انقلابی با بهره گیری از سنت امداد و نصرت الهی، در عصر غربت دین و غرق دنیا در مادی‌گری، به یاری دین خدا برخاستند.

این کارشناسی سیاسی با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام و رهبری افزود: عدالت خواهی، استقلال، آزادی، تعالی معنوی و مادی و ایجاد یک جامعه خداپسند اهم اهداف انقلاب به حساب می آیند.

وی با بیان اینکه عدالت خواهی اسلامی، حاکمیت دین اسلام در زندگی، استقلال و آزادی از آرمان های انقلاب اسلامی است، گفت: این اهداف افزون بر پذیرش از سوی جامعه ایران، مقبولیت جهاني پیدا کرده و امروز به سمتی مي رويم که بیداری اسلامی در گوشه و کنار دنیا موج میزند.

حجت الاسلام عبدالله پور با یادآوری استکبار جهانی که با پیروزی انقلاب، همه منافع و مطامع مادی خود را از دست رفته یافت، تشریح کرد: غرب از ابتدا به فتنه گری و توطئه پرداخت تا به خیال باطلش بتواند انقلاب را متوقف و  منحرف کند، اما غافل از آنکه بر اساس آیات الهی در تقابل حق و باطل، غلبه جریان حق بر باطل حتمی است، از همین رو هر چه بیشتر به مقابله برخاستند کمتر نتیجه گرفتند و حاصلی جز سرشکستگی و نفرت جهانی نصیبشان نشد و انقلاب اسلامی با دستاوردهای گرانبهای خود بی مهابا به حرکتش ادامه داد به گونه ای كه الگوی بی بدیل مبارزه با استکبار و سلطه برای نهضت‌های رهایی بخش قرار گرفت.

وی با بیان تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلابیون وظیفه دارند آسیبها را شناسایی و اقدامات پیش‌گیرانه برای حفظ انقلاب را صورت دهند و پرچم برافراشته اش را نسل به نسل بگردانند تا اینکه عاقبت به صاحب اصلی اش حضرت ولی عصر(عج) بسپارند و تحقق وعده الهی را که حکومت عدل جهانی است نظاره گر باشند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج خطه 15 خرداد با شرح اینکه در زمینه شناسایی انقلاب گفتنیهای بسیاری وجود دارد، انقلاب اسلامی را متمایز از دیگر انقلاب های شکل گرفته در دنیا و یکی از رخدادهای بی نظیر دوران معاصر و فجر جدیدی در تاریخ بشر دانست و ابراز کرد: این پدیده برگرفته از امر به معروف و نهی از منکری که از سوی مردمی آگاه و شعور يافته در مقابل حکومت پهلوی، برای تغییر در ارزش های مسلط و احیای سنت های رسول خدا تحت رهبری فرزانه و عادل صورت گرفته و منشأ آثاری بزرگ در همه ابعاد چه در داخل و چه در خارج از ایران شده است.

وی اضافه کرد: برخورداری از پشتوانه عظيم فقه و معارف، شکل گیری بر مبنای نظم و انضباط انقلابی، حاکم سازی فرهنگ توحیدی به جای فرهنگ استبدادی از دیگر تمایزهای این انقلاب است.

مسؤول امور روحانیون سپاه قرچک راه امام راحل برای حیات دوباره اسلام را دقیقاً همان راه رسول اعظم(ص) خواند و مطرح کرد: فلسفه انقلاب اسلامی همان حرکت نبوت ها در طول تاریخ برای حمایت از مستضعفان و نابودي طاغوت ها است.

وی در ادامه وجوه شباهت فراوانی بین انقلاب اسلامی و دوران صدر اسلام در زمینه های تبلیغ، مقاومت، جنگ ها و شهدا را یادآور شد و تأکید کرد: از این رو انقلاب ما حاکی از الگوپذیری از صدر اسلام و انقلاب پیامبر(ص) دارد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه بسیج قرچک در پایان رمز پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان و اعتقاد مردم به اسلام، تسلیم در برابر فرمان خدا و صبر و فداکاری در مسیر انقلاب بیان کرد و گفت: مطابقت انقلاب اسلامی با سنتهای الهی، تکیه بر مفهوم واقعی شعار الله اکبر، روشنگری و فداکاری روحانیت اصیل و متعهد به عنوان جلودار نهضت از دلایل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بود./202/804/ب1

ارسال نظرات