۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۷۸۷۲۵

بررسی اوضاع مسلمانان روهینگیایی در پارلمان سوئد

پارلمان سوئد اوضاع اقلیت مسلمان «روهینگیا» در ایالت «راخین» میانمار را مورد بررسی قرار داد.
سوئد

به گزارش خبرگزاری رسا، پارلمان سوئد با برگزاری سمیناری، اوضاع اقلیت مسلمان «روهینگیا» در ایالت «راخین» میانمار را مورد بررسی قرار داد.

در این سمینار، وضعیت اقلیت‌های قومی در میانمار به‌ویژه اقلیت مسلمان روهینگیا که در معرض جنایات وحشیانه ارتش و شبه‌نظامیان بودایی قرار دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این سمینار به همت سازمان‌های روهینگیایی و مؤسسات سوئدی علاقه‌مند به امور میانمار برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن بر ضرورت رساندن کمک‌های انسانی به مناطق درگیر در میانمار تأکید کردند.

فعالان سیاسی و حقوقی شرکت‌کننده در این سمینار همچنین، نسبت به وضعیت حقوق بشر به‌ویژه اوضاع اقلیت مسلمان روهینگیا ابراز نگرانی کردند و مسوولان سوئدی حاضر در این سمینار نیز از تدوین راهبرد جدیدی از سوی دولت سوئد برای توسعه همکاری با میانمار با هدف حمایت از حقوق بشر و صلح جامع خبر دادند.

استقبال آوارگان روهینگیایی از گزارش جدید سازمان ملل

خبر دیگر از میانمار حاکی است که گزارش جدید سازمان ملل درباره کشتار فجیع مسلمانان میانمار با استقبال مسلمانان روهینگیایی ساکن در اردوگاه‌های پناهندگان در بنگلادش مواجه شده است.

به نوشته ایکنا، سازمان ملل متحد در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که نیروهای امنیتی میانمار، مسلمانان این کشور را در استان «راخین» مورد شکنجه و تجاوز قرار می‌دهند و کودکان آن‌ها را می‌کشند.

در این گزارش به نقل از شاهدان عینی آمده است که سطح خشونت‌هایی که نیروهای امنیتی این کشور علیه مسلمانان به‌کار می‌برند، بی‌سابقه است. در این گزارش به زنده سوزی افراد و تجاوز به دختران زیر ۱۱ سال و بریدن گلوی کودکان نیز اشاره شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات