۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۱۹۱
استاد حوزه علمیه همدان:

حوزه های علمیه روحیه انقلابی را در جامعه تقویت کنند

حجت الاسلام سیفی گفت: از جمله وظایف حوزه این است که شبهات پیرامون انقلاب، که با هدف تضعیف روحیه انقلابی در بین مردم ترویج می شود را به خوبی و با قاطعیت پاسخ داده و سعی در ترویج تفکر اصیل انقلابی در بین مردم داشته باشد.
حجت الاسلام سیفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی سیفی، استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج صبح امروز در جمع مبلغان این حوزه با اشاره به اهمیت بحث حوزه های انقلابی، گفت: حوزه انقلابی یعنی این که حوزه علمیه سکولار نباشد.

وی اظهار داشت: از شاخصه های حوزه انقلابی این است که شعارهای انقلاب مثل استقلال، آزادی و جمهوری بودن را مرور کرده و به عنوان یکی از عوامل مؤثر در شکل گیری انقلاب خود و مردم را در راه رسیدن به آرمان های انقلاب یاری دهد.

حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی سکولار نبودن؛ به تعبیری که نه شرقی و نه غربی بلکه حاکمیت الله همیشه در تفکرمان باشد و تلاش خود را در راستای رسیدن به حاکمیت الله به کار گیریم.

وی ابراز داشت: برخی بر این باور هستند که سیاست امری دروغ و فاسد است و حوزه های علمیه که مهد علم و تقوی است نباید درگیر این مسائل شود، چرا که آن وجهه روحانی خود را از دست می دهد، این تفکر اشتباهی است، چرا که به فرموده بنیانگذار این انقلاب امام خمینی(ره)، ما را با سیاست غلط، کاری نیست بلکه سیاست ما عین دیانت ما است.

استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) در ادامه افزود: حوزه باید سیاسی باشد اما نه سیاست زده، طوری که خود را درگیر جناح ها و گروه های مختلف سیاسی کرده بلکه باید همانند انقلاب؛ استقلال خود را حفظ کرده و خود راهنمای دیگران باشد.

وی افزود: از جمله وظایف حوزه این است که شبهات پیرامون انقلاب که با هدف تضعیف روحیه انقلابی در بین مردم می شود را به خوبی و با قاطعیت پاسخ داده و سعی در ترویج تفکر اصیل انقلابی در بین مردم داشته باشد.

حجت الاسلام سیفی خاطرنشان کرد : از آن جایی که حوزه های علمیه با پشتوانه مردم  اداره می شود باید آزادانه تصمیم گرفته و همیشه و در هر زمانی حامی این انقلاب باشند.

وی در پایان افزود: حوزه های علمیه باید سیره امام راحل و مقام معظم رهبری را به خوبی مورد مطالعه قرار داده و خوراک علمی و فکری سیاست مداران و دانشگاهیان را فراهم آورند./979/202/ب2

ارسال نظرات