۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۲۸۹
امام جمعه شهرضا:

انقلاب اسلامی امانت و عطیه‌ای الهی است

امام جمعه شهرضا گفت: انقلاب اسلامی ایران امانت و عطیه‌ای الهی است که به ما سپرده شده و همه ما وظیفه داریم از آن صیانت کنیم.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در مراسم جشن اصناف شهرضا که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و با همکاری کمیته اصناف این شهرستان در سالن سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه زلزال، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات اسلامی در روز قیامت زلزله‌ای به وجود می‌آید که هر چه درون زمین است بیرون می‌ریزد، این زلزله برخلاف زلزله‌های دنیا که در یک منقطه اتفاق می‌افتد، همه‌گیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به دنبال ظلم، بی‌عدالتی، بی‌بندوباری و فساد و فشاری که به مردم به جامعه وارد شد، به وجود آمد و کینه‌های درونی مردم از آن وضعیت به فریادهایی تبدیل شد که در نهایت آن فریادها منجر به ایجاد و در نهایت پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه شهرضا امام خمینی(ره) را مهمترین عامل رهبری و ایجاد کننده انقلاب برشمرد و افزود: وجود امام خمینی(ره) در جریان این حرکت سبب به وجود آمدن انقلاب شد، فریادها و مشت‌های گره کرده مردم حاکمیت را مجبور کرد اداره کشور را رها کند و به دست دیگران بسپارد.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: فریادها در بهمن 57 تبدیل به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، در هر حکومتی ظلم و فساد و تباهی باشد، مردم تحمل نمی‌کنند و فریاد می‌زنند تا کسی به فریاد آنها برسد.

وی با اشاره به برخی از جریانات مبارزات امام خمینی(ره) در فاصله سالهای 41 تا 43 بیان کرد: امام راحل در آن سالها حرکت انقلاب را آغاز کردند و بعد از آغاز حرکت انقلابی، ایشان به ترکیه، عراق و فرانسه تبعید شدند و تا زمان پیروزی انقلاب در تبعید بودند؛ امروز بعد از همه آن رنجها و تلاشها، انقلاب امانتی است که به دست ما سپرده شده و باید از آن حفاظت و حراست کنیم.

امام جمعه شهرضا با بیان این مطلب که قوام و استمرار انقلاب به شخص نیست و به مردم است، عنوان کرد: مردم همانطور که 8 سال جنگ تحمیلی را اداره کردند، از انقلاب اسلامی نیز محافظت می‌کنند، وفاداری آنها به اسلام و انقلاب به اندازه‌ای است که هنوز هم شهیدانی را تقدیم انقلاب می‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: در مشکلات زندگی، معیشت، اقتصاد  و رکود بازار افراد امتحان می‌شوند؛ هر موقعیت فرصتی است برای امتحان افراد، در حادثه آتشسوزی در ساختمان پلاسکو بسیاری افراد دلسوزی و کمک کردند و متأسفانه عده‌ای هم از این وضعیت سوء استفاده کردند.

وی گفت: تا زمانی که در مسیر خدا بوده و حافظ دین، قرآن و مملکت باشیم خداوند نیز به ما کمک می‌کند اما زمانی که از دین جدا شدیم خداوند نیز عنایات خود را از ما قطع می‌کند./202/868/ب1

ارسال نظرات