۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۲۴۱
از سوی طلاب و اساتید زنجان صورت گرفت؛

امضای طومار اعتراض به برگزاری کنسرت در زنجان

طلاب و اساتید حوزه علمیه زنجان با امضای طومار و ارسال آن به دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، خواستار عدم برگزاری کنسرت های موسیقی در زنجان شدند.
امضاء طومار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، طلاب و اساتید حوزه علمیه زنجان با امضای طومار و ارسال آن به دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، خواستار جلوگیری از برگزاری کنسرت های موسیقی و عدم برگزاری آن در استان زنجان شدند.

بنابر این گزارش، در ابتدای این طومار و نامه ارسال شده به دفتر امام جمعه زنجان آمده است: چند سالی است که دشمن هجمه سنگین خود را به واسطه تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی اعمال و اجرا می کند، این هجوم و نفوذ فرهنگی مصادیق مختلفی دارد؛ از جمله مصادیق بارز آن کشور اندلس را به خاک مذلت نشاند، مسأله ترویج و اشاعه غنا و موسیقی حرام است، حکم این نوع غنا و موسیقی در شرع انور معین و مشخص است.

در ادامه این نامه اعتراضی که به امضای بیش از 100 نفر از طلاب و اساتید زنجان رسیده، تأکید شده است: حال ترویج این گناه و معصیت از هر کسی که سر زند مورد مذمت و نکوهش است؛ خصوصا اگر این ترویج، ترویج دولتی بوده که از طریق صدور مجوز برای کنسرت ها محقق می شود. این بلیه متأسفانه فراگیر شده و کم کم زشتی و قباحت خود را از دست می دهد (البلیه اذا عامت طابت).

در ادامه این طومار با استدلال به ادله ای خدشه دار بودن برگزاری کنسرت ها آن را اثبات کرده و آمده است: اجرای این کنسرت ها از جهات متعدد قابل خدشه و اشکال است؛ اول از جهت محتوای ترانه هایی که خوانده می شود، دوم از جهت شخصیت خود خواننده که چه کسی است، سوم از جهت نوع و کیفیت خواندن و ریتم موسیقی آن، چهارم از جهت این که گروه کنسرت و ارگ چه کسانی می باشند و پنجم از جهت اختلاط زن و مرد نامحرم در گروه های کنسرت.

در پایان این طومار و نامه اعتراضی آمده است: با توجه به جهات عدیده فوق الذکر، که هر کدام به طور جداگانه می تواند دلیلی مقنع برای برچیدن بساط کنسرت ها در این شهر و استان باشد، ما امضا کنندگان این طومار از حضرتعالی استدعا داریم که در جهت لغو کنسرت های برنامه ریزی شده و همچنین برای ریشه کن شدن اصل این بلیه در سطح شهر و استان، تدابیر عملی و لازم را بیندیشید./949/203/ب2

ارسال نظرات